Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
Σελίδα 1 από 1
Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
jm_ac_2018 έγραψε:Κάθε ιερέας πού με φόβο Θεού ενδιαφέρεται για τούς ανθρώπους τής Ενορίας του είναι ένας "έν δυνάμει μάρτυρας ! " τής σημερινής εποχής...
Τό συμπέρασμα είναι ότι ευτυχώς έχουμε ακόμη άξιους λειτουργούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι οποίοι μέ φόβο Θεού επιτελούν τό καθήκον τους και καλό θα είναι να τούς έχουμε και αυτούς καθημερινά στην προσευχή μας...
ΠΗΓΗ: [Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
vas019 έγραψε:Μαντινείας: «Οι Ευρωπαίοι θέλουν να μας αποκόψουν από τις Ελληνικές ρίζες μας»
Mε κάθε λαμπρότητα και Βυζαντινή μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε την 5η και την 6η Αυγούστου ε.ε. στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως Σωτήρος Λουκούς Κυνουρίας, η Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.
Το εσπέρας της Κυριακής τελέσθηκε Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου ο οποίος κήρυξε τον Θείο Λόγο.
Ο Μητροπολίτης Κυνουρίας αναφέρθηκε στο γεγονός της Θείας Μεταμορφώσεως και δεν παρέλειψε να κάνει έναν σύντομο απολογισμό στο που έχουν φτάσει σήμερα τα πράγματα για την Ελλάδα μας και πόσο δύσκολα βιώνουν την καθημερινότητά τους οι Έλληνες.
Επεσήμανε ότι είναι ανάγκη πάντες να Μεταμορφωθούμε και να Φωτιστούμε με το Θείο Φως της Μεταμορφώσεως, λέγοντας χαρακτηριστικά, «Λάμψον καί ημίν τοίς αμαρτωλοίς τό φώς σου τό αίδιον, πρεσβείαις τής Θεοτόκου, Φωτοδότα δόξα σοι».
Κλείνοντας, απευθυνόμενος προς τους προσκυνητές, ζήτησε να βροντοφωνάξουμε όλοι μαζί το δικό μας ΟΧΙ προς τους κακοπροαίρετους Ευρωπαίους που προσπαθούν να μας αποκόψουν από τις Ελληνικές ρίζες μας, να προσευχηθούμε ο Θεός να φώτιση τους κυβερνήτες μας και να τους Μεταμορφώσει σε δοχεία καθαρά της χάριτος, καταστώντας τους Άξιους προστάτες της Πατρίδος μας, της Πίστεώς μας και του Πολιτισμού μας.
Την κυριώνυμο ημέρα, τελέσθηκε πανηγυρική Θεία Λειτουργία στο καθολικό της Μονής, προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου.
Ξεχωριστή ήταν και η συμμετοχή στην πανήγυρη της Ιεράς Μονής Λουκούς του Υπουργού Υγείας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου, κατά την τέλεση της Ακολουθίας του Εσπερινού της Εορτής, όπως και ανήμερα των τοπικών Αρχόντων του Νομού και της Κυνουρίας.
Τέλος η Οσιωτάτη Ηγουμένη της Ιεράς Μονής Νεκταρία Μοναχή, το Ηγουμενοσυμβούλιο και οι Αδελφές της Μονής, υποδέχθηκαν τα πλήθη των προσκυνητών και είχαν φροντίσει έτσι ώστε να τηρηθεί στο έπακρο η Μοναστηριακή τάξη κατά τις Ιερές Ακολουθίες της Πανηγύρεως.
[Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
vas019 έγραψε:ΑΡΧΙΚΗΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚισάμου: «Στόχος είναι να δημιουργήσουν μια Ελλάδα, χωρίς Έλληνες»
Κισάμου: «Στόχος είναι να δημιουργήσουν μια Ελλάδα, χωρίς Έλληνες»
Στην Ιερά Παράκληση που τελέστηκε στον Ι. Ναό Μιχαήλ Αρχαγγέλου, Ροτόντα Επισκοπής Κισάμου, τον αρχαιότερο Ναό της Κρήτης (6ος αιώνας), το εσπέρας της εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας, χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος.
Άμα το πέρας της Ι. Παρακλήσεως ακολούθησε η ευλογία των καρπών της γης.
Ενορίες της ευρύτερης περιοχής, Σύλλογοι Γυναικών, Φορείς και Ιδιώτες προσέφεραν τους καρπούς των κόπων και των μόχθων τους (Φρούτα, λαχανιά κ.α.) προς ευλογία.
Ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στον τόπο όπου έγινε η Ι. Παράκλησης τον χαρακτήρισε «τόπο μαρτυρίου και μαρτυρίας», καθώς όπως είπε υπήρξε η έδρα του Εθνομάρτυρος Μελχισεδέκ, Επισκόπου Κισάμου, ο οποίος μαρτύρησε επί Τουρκοκρατίας.
Μίλησε για την ευθύνη διαφύλαξης της παρακαταθήκης της ιστορίας και του πολιτισμού μας, παρακαταθήκη που, όπως είπε, είναι μπολιασμένη μέσα στο πνεύμα, το ήθος και το αίμα των Αγίων και Μαρτύρων της πίστεως μας.
Αναφερόμενος στις εισηγήσεις αξιωματούχων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που θέλουν την κατάργηση του Εκκλησιασμού των Ελληνοπαίδων, σημείωσε τα εξής: «Με λύπη και αγωνία παρακολουθούμε τα όσα λέγονται και ακούγονται από στελέχη του Υπουργείου Παιδείας περί της κατάργησης του Εκκλησιασμού των παιδιών μας.
Λυπούμεθα που από χείλη υπεύθυνα εξαγγέλλεται ο σχεδιασμός αποχριστιανοποίησης και αποϊεροποίησης αυτού το λαού και αυτού του Γένους.
Λυπούμεθα και διαμαρτυρόμεθα διότι στο όνομα της δήθεν πολυπολιτισμικότητας κάποιοι αδίστακτοι έχουν βάλει στόχο, προφανώς λειτουργώντας ως εκτελεστικά όργανα και εκτελώντας εντολές… «άνωθεν», να ξεθεμελιώσουν και ξεριζώσουν την ψυχή των Ελλήνων, λησμονώντας ότι το DNA των Ελλήνων, η ψυχή και το αίμα τους, είναι ποτισμένα με το Αίμα του Χριστού.
Όλοι σεβόμεθα, τιμούμε και αναγνωρίζομε τις μειονότητες και τα δικαιώματα τους και η Εκκλησία αποδεικνύει έμπρακτα στην καθημερινότητα του βίου Της τον σεβασμό στο πρόσωπο, στο κάθε πρόσωπο.
Κανείς όμως δεν δικαιούται να χρησιμοποιεί τις όποιες μειονότητες θέλοντας να πετύχει τα ανίερα σχέδια του.
Διερωτώμαι αλήθεια, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος κ. Αμφιλόχιος, στο όνομα ποιάς δημοκρατίας, ποιάς ηθικής και τίνος Νόμου μπορεί τόσο βάρβαρα και βάναυσα να αγνοηθούν ο πολιτισμός, τα πιστεύω και τα ιδανικά του 95% ενός λαού, υπέρ του 5%; Μήπως, τελικά, στόχος είναι να δημιουργήσουν μια Ελλάδα, χωρίς Έλληνες;».
Στο τέλος της Ακολουθίας όλα τα προσφερόμενα διανεμήθηκαν στους μετέχοντες.
[Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
vas019 έγραψε:Του Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου
Δια του Δελτίου Tύπου της 6ης Ιουλίου ε.έ. η Διαρκής Ιερά Σύνοδος εγνωστοποίησε τον καταρτισθέντα πίνακα των θεμάτων, τα οποία πρόκειται να εξετάσει η Ιεραρχία κατά τον προσεχή Οκτώβριο, η οποία θα συνεδριάσει από 2 έως 5 Οκτωβρίου 2012, είναι δε τα παρακάτω:.
«Η ποιμαντική της Εκκλησίας στην εποχή των μνημονίων».
«Οι δυσκολίες της Εκκλησίας κατά την άσκηση της ποιμαντικής Της» και
«Εκκλησία, νέες αντιλήψεις και νέα τεχνολογία».
Ατενίζοντας τα θέματα αυτά η επισκοπική μας καρδιά ετρώθη! Πληγώθηκε΄, καί πολύ μάλιστα, διότι, καθ’ ον χρόνον η πίστη διώκεται και η Ελλάδα χάνεται, εμείς οι Ταγοί της Εκκλησίας μοιάζουμε σαν νά μένουμε απαθείς καί με αδιαφορία «να χτενιζόμαστε»!
Τρέχουμε π.χ για να υποδεχθούμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη, διοργανώνουμε τελετές υποδοχής, που θυμίζουν τους θριάμβους της Ρωμαϊκής εποχής, συνωστιζόμαστε για το ποιος θα κερδίσει την εύνοιά Του, είμεθα σπάταλοι στο λιβάνισμα, ξοδεύουμε κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ και με όλα αυτά όχι μόνο προδίδουμε την πρωτοχριστιανική απλότητα, αλλά και σκανδαλίζουμε τον Λαό!
Άσφαλώς όλα αυτά δεν τα απαιτεί ο Πατριάρχης μας, πλήν όμως και δεν τα αποστρέφεται, δέν τα καταδικάζει, ούτε και τα απαγορεύει!
Πολύ π.χ. μας λυπεί το γεγονός, ότι συχνά διαβάζουμε αιχμηρά επικριτικά σχόλια για τον Πατριάρχη μας! Δεν φταίνε μόμο οι άλλοι! Καί ο ίδιος δεν πρέπει να εκτίθεται με τά συχνά ταξίδια Του και τις πολυπληθείς ακολουθίες Του!
Έτσι δίδει αφορμή σέ πικρόχολα σχόλια! Δήτε π.χ. τι έγραψε η εφημερίδα "Ορθόδοξος Τύπος" στο κύριο άρθρο της 6ης Ιουλίου ε.έ.
Παραλληλίζει τόν Πατριάρχη μας με τον Πάπα της Ρώμης καί γράφει: "Ο Πάπας λοιπόν κυρίαρχος πάντων, στον οποίο υποκλίνονται και οι Ορθόδοξοι επίσκοποι (εννοεί τόν Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ, ο οποίος πολύ πρόσφατα, επισκεφθείς τη Ρώμη, και υποκλίθηκε στον Πάπα και το χέρι του Πάπα ασπάσθηκε) αιτούμενοι την ευλογία του!
Μήπως όμως και στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο δεν υποκλίνεται αδιακρίτως πλειάδα Ορθοδόξων επισκόπων τιμώντας τον περίπου με τιμές και λόγους, που ταιριάζουν προς ένα Πάπα; Το πρωτείο τιμής του Οικουμενικού Πατριάρχου πρακτικά φαίνεται να μη διαφέρει πολύ από το πρωτείο εξουσίας του Πάπα" της Ρώμης!
Απορρίπτουμε, λοιπόν, αναφανδόν αυτήν την πολυτέλεια, την δουλοπρέπεια και την σπατάλη! Ο κόσμος καίγεται, κι εμείς .........χτενιζόμαστε! Και τούτο υποστηρίζουμε, καθ ' όσον πουθενά, μέσα από τα θέματα που ώρισεν η ΔΙΣ, δεν μεταδίδεται μια ΑΓΩΝΙΑ.
Πουθενά δεν φαίνεται να θίγωνται οι υπαίτιοι! Πουθενά δεν φαίνεται διάθεση μάχης! Ώστε λοιπόν και εκείνοι, δηλ.οι πολιτικοί, μπορούν να συνεχίζουν το καταστρεπτικό τους έργο (π.χ. το γκρέμισμα της Πίστεως, την ανάδειξη των ψευδο-θρησκειών κλπ) κι εμείς, δηλ. οι της Εκκλησίας, να προσαρμοζόμαστε με σχετική άνεση στις νέες συνθήκες!
Πώς αλλοιώς να διαβάσω το θέμα για τις δυσκολίες της Εκκλησίας κατά την άσκηση της ποιμαντικής της;
Όλα αυτά μας οδήγησαν σε μία αγανάκτηση και εξέγερση, εξέγερση και διέργεση ψυχική, εσωτερική!
Για δεύτερη φοορά καταγράψαμε την αγωνία μας σ’ ένα χαρτί, συντάξαμε δηλ. μια αναφορά, την οποία και εταχυδρομήσαμε στους αρμοδίους της εκκλησιαστικής Διοικήσεως. Για δεύτερη φορά προτείναμε θέματα καυτά της επικαιρότητος.
Τήν π΄ρωτη φορά μέ τήν από 16 Φεβρουαρίου ε.έ. ζητήσαμε την σύγκληση της Ιεραρχίας για να ασχοληθή με τά θέματα α) της οικουμενικής Κινήσεως, β) της Μεταπατερικής Θεολογίας καί γ) της μεταγλωττίσεως των λειτουργικών κειμένων.
Η ΔΙΣ όχι μόνον δεν ασχολήθηκε με αυτά, αλλά και δεν καταδέχθηκε να μας τιμήσει με μιά τυπική έστω απάντηση της. ΜΑΣ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΕ! ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΕ! Στό καλάθι των αχρήστων έρριψε τήν αναφορά ενός εκ των παλαιοτέρων Αρχιερέων Μελών της! Τριάντα έξ χρόνια συμπληρώσαμε ως Αρχιερεύς!
Θα μας ακούσουν άραγε τώρα; Μακάρι! Εμείς, για να είμαστε ειρηνικοί με τη συνείδησή μας, πράττοντας το κατά δύναμη, προβαίνουμε σήμερα στις εξής δύο πρόσθετες ενέργειες.
Διαβιβάζουμε το κείμενο της δεύτερης αναφοράς-διαμαρτυρίας μας προς τους Σεβ. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της "Ελλάδος, προκειμένου νά λάβουν γνώση.
Καταφεύγουμε και στο χριστεπώνυμο Πλήρωμα, στο Λαό του Θεού, στους πιστούς, στα τέκνα της Εκκλησίας, για να μεταδώσουμε και σ' αυτά την αγωνία της ψυχής μας. Προβαίνουμε δηλ. στην παρούσα ανάρτηση, στο προσωπικό μας blog, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που μας δίδει το διαδίκτυο. Μακάρι κάποιοι να ακούσουν την αγωνιώδη κραυγή μας: «Άγιοι Πατέρες, υψώστε τα Λάβαρα! Κηρύξτε την έναρξη της μάχης υπέρ της πίστεως!»
Αίγιον, 16 Ιουλίου 2012
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
ΣΗΜ. Ζητάμε συγγνώμην για τη χρήση της απλής καθαρεύουσας στο έγγραφό μας.
Είναι η εκκλησιαστική γλώσσα, την οποίαν δεν πρέπει να χάσουμε.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Εν Αιγίω τη 7η Ιουλίου 2012
Προς την
Διαρκή Ιεράν Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος
Ιω. Γενναδίου, 14
115 21 ΑΘΗΝΑΣ
Μακαριώτατε άγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι εν Χριστώ Αδελφοί,
Μετά προσοχής ανέγνωμεν τον πίνακα των δια του Δελτίου Τύπου της 6ης Ιουλίου ε.ε. γνωστοποιηθέντων ημίν θεμάτων, τα οποία πρόκειται να απασχολήσουν την σεπτήν Ιεραρχίαν κατά την τακτικήν αυτής Σύνοδον του προσεχούς Οκτωβρίου ε.ε.
Ευχαριστούμεν θερμώς δια την προς ημάς γνωστοποίησίν των. Επιτρέψατε όμως εις ημάς να παρατηρήσωμεν ευλαβώς, ότι τα θέματα ταύτα εν πολλοίς δεν εγγίζουν και δεν προσεγγίζουν καυτά τινα ζητήματα της εποχής μας, εποχής εγκαθιδρύσεως ενός κοσμικού, δηλ. αθρήσκου και αθέου Κράτους εις την σύγχρονον Ελλάδα.
1. Ας αφήσωμεν κατά μέρος «το ηδύοσμον και άνηθον και το κύμινον»!
Ταπεινώς φρονούμεν, ότι σήμερον δεν αποτελεί προέχον δια την Εκκλησίαν μας πρόβλημα «η ποιμαντική της Εκκλησίας στην εποχή των μνημονίων», θέμα το οποίον αφεύκτως παραπέμπει εις την περαιτέρω ανάπτυξιν του κοινωνικού έργου της Μητρός Εκκλησίας! Αντιθέτως αποτελεί προέχον ζήτημα η θρησκευτική διαπαιδαγώγησις των νέων -κατά την επιταγήν του άρθρου 16 παρ. 2 του ισχύοντος Συντάγματος-, επιταγήν την οποίαν συστηματικώς παρεβίαζον και εξακολουθούν να παραβιάζουν οι κατά τα τελευταία έτη διατελέσαντες Υπουργοί της Παιδείας και .......ολίγον των θρησκευμάτων.
«Η Παιδεία, καθώς επιτάσσει το Σύνταγμα, αποτελεί βασικήν αποστολήν του Κράτους, έχει δε ως σκοπόν την ηθικήν, πνευματικήν, επαγγελματικήν και φυσικήν αγωγήν των Ελλήνων, την ανάπτυξιν της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως ....» (ενθ. ανωτ.).
Περιττόν να υπομνήσωμεν εις την αγάπην Σας, ότι η Πανελλήνια Ένωσις Θεολόγων, δια παραστάσεως των Μελών του Δ.Σ. της, ενώπιον Υμών κατά την 4ην Μαΐου ε.ε., ανέπτυξεν εγκύρως και υπευθύνως τας ανησυχίας της δια τα εκπαιδευτικά Προγράμματα εις τα Σχολεία της 1ης και 2ας Βαθμίδος. Με πειστικά επιχειρήματα καταδεικνύει, ότι το Εκπαιδευτικόν Πρόγραμμα έχει απομακρυνθή από την βασικήν επιταγήν του Συντάγματος, το οποίον ως σκοπόν της Παιδείας, όπως και πάλιν ετονίσαμεν ανωτέρω, ορίζει: "την ηθικήν, πνευματικήν, ....αγωγήν των Ελλήνων, την ανάπτυξιν της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως....».
Επιτρέψατέ μας επί πλέον να Σας παραπέμψωμεν εις το από 4ης Ιουλίου ε.ε. ΥΠΟΜΝΗΜΑ, όπερ ωσαύτως υπεβλήθη προς Υμάς εκ μέρους του Ελλογιμ. κ. Ηρακλή Ρεράκη, Καθηγητού της Παιδαγωγικής εις το Αριστοτέλειον Πανεπιστήμιον Θεσσαλονίκης με θέμα «Νέο Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά και Οδηγός Εκπαι-δευτικού»! «Στο όνομα της δήθεν πολυπολιτισμικότητας χάνει πλέον τον όρθόδοξο προσανατολισμό του» το σχολείο, γράφει.
Και προσθέτει: «....Δεν υπάρχει πλέον στο Μάθημα των Θρησκευτικών ....η πίστη, η αναφορά στο Θεό, καθώς και η εν Χριστώ θεμελίωση του τρόπου ζωής του ανθρώπου. Ο Ιησούς Χριστός θεωρείται πλέον και προβάλλεται στους μαθητές, όχι ω Θεάνθρωπος και Σωτήρας και Λυτρωτής, αλλά ως ένας απλός δάσκαλος, δίπλα στο Μωάμεθ, το Βούδα και τον Κομφούκιο»!
Δεν είναι δυνατόν πιστά της Εκκλησίας τέκνα να αγωνιούν περισσότερον ημών, των εξ ορισμού υπερασπιστών της πίστεως και φρουρών της Ορθοδοξίας! Δεν είναι δυνατόν πιστοί ως είναι τα Μέλη της Π.Ε.Θ., ο κ. Ρεράκης, πολλοί άλλοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί, Κληρικοί και πιστά Μέλη της Εκκλησίας μας να αγωνιούν δια τα τεκταινόμενα, ημείς δε να ασχολούμεθα με θέματα ανούσια, δευτερεύοντα, ουδέτερα!
2. Ας μη παραβλέπωμεν προτάσεις Σεβ. Αρχιερέων, γενομένας επί ζωτικής σημασίας θεμάτων.
Ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσαλονίκης κ. Άνθιμος, δια της από 14ης Ιουνίου αναφοράς του, εζήτησε την έκτακτον Σύγκλησιν της Ιεραρχίας, τονίσας τα εξής: «Κατά την παρούσαν συγκυρίαν, αι εξελίξεις, αι οποίαι αφορούν εις τον εθνικόν, κοινωνικόν και πνευματικόν βίον του λαού μας, ο οποίος αποτελεί και το λογικόν ποίμνιον της αγίας ημών Εκκλησίας, είναι ακαθόριστοι και άκρως επικίνδυνοι», επρότεινε δε εξ (6) καυτά θέματα προς συζήτησιν. Ίδού τινά εξ αυτών:
· Η ενότης της Εκκλησίας, ως παράγων ενότητος του Ελληνικού Λαού.
· Η σύγχρονος αθεΐα ως παράγων κοινωνικής εκτροπής....
· Προβληματισμοί ...δια την θέσιν της πίστεως εις την Εκπαίδευσιν Εκκλησία, ιερός Κλήρος, Χειροτονίαι κληρικών.
3. Περιορισμοί του Νόμου εις τον διορισμόν νέων Εφημερίων.
Η υπό της προηγουμένης Κυβερνήσεως ψηφισθείσα διάταξις Νόμου περί περιορι-σμου των νέων διορισμών κατά την αναλογίαν ένας προς δέκα (1/10), εφαρμοζομένη και δια την Εκκλησίαν άνευ διακρίσεως, μέλλει να συρρικνώση το εφημεριακόν δυναμικόν της Εκκλησίας μας εις απελπιστικά όρια επί ζημία κυρίως του χριστεπωνύμου Πληρώματος!
Το πρόβλημα θα κατανοηθή κατά την πρόοδον του χρόνου! Εάν, δια να ομιλήσω-μεν υποθετικώς, μετά μίαν δεκαετίαν έχουν συνταξιοδοτηθή οκτακόσιοι (800) Εφημέριοι, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ποσώς βέβαιον, ότι θα έχουν διορισθή ογδοήκοντα (80) νέοι ιερείς προς εξυπηρέτησιν των υφισταμένων εφημεριακών κενών!
Δεν είναι βέβαιον, καθ’όσον δεν έχει ορισθή, ότι ειδικώς δια την Εκκλησίαν της Ελλάδος από τον Οργανισμόν της Εκκλησίας θα εξέρχωνται δέκα (10) Εφημέριοι, αυτοδικαίως δε θα εισέρχεται ένας (1) νέος! Άρα υπό τα δεδομένα της σήμερον ουδέ αι καθ’υπόθεσιν υπολογισθείσαι ογδοήκοντα (80) θέσεις είναι βέβαιον, ότι θα έχουν δοθή εις την Εκκλησίαν.
Τούτων ούτως εχόντων, αληθώς απορούμεν διατί η Ιερά Σύνοδος ουδέποτε μέχρι σήμερον έθεσεν -ου μόνον εναργώς αλλά και σθεναρώς- το πρόβλημα τούτο εις την Πολιτείαν! Ουδείς άραγε εξ ημών ηνωχλήθη εκ της ισοπεδώσεως του ιερού θεσμού του ιερέως; Ο ιερεύς έως χθες ήτο θρησκευτικός λειτουργός!
Σήμερον -φευ- λογίζεται κρατικός υπάλληλος! Άρα το άθεον Κράτος, το οποίον ολίγον κατ’ολίγον οικοδομείται σήμερον εις την σύγχρονον Ελλάδα, κατώρθωσε να ισοσκελίση τα μεγέθη! Ηρνήθη την θείαν αποστολήν και ιδιότητα του Ορθοδόξου ιερέως!
Εκ της υψηλής θέσεώς του ως «λειτουργού των ιερών Μυστηρίων», η ως «Θεού περιπολούντος εν σαρκί» κατά τον Μέγα Αθανάσιον, τον υπεβίβασεν εις «πάστορα», κατά την προτεσταντικήν αντίληψιν, δηλ. εις κρατικόν λειτουργόν!
Ούτω λοιπόν εις ένα Κοιμητήριον ο εκεί διακονών Εφημέ-ριος και ο διωρισμένος Νεκροθάπτης κατέστησαν ισάξιοι, ισόκυροι και ισότιμοι! Αδιακρίτως λοιπόν πρέπει να συνταξιοδοτηθούν δέκα «παπάδες η νεκροθάπτες», δια να διορισθή ένας είτε Εφημέριος, είτε νεκροθάπτης! Δηλ. ένας λειτουργός του Υψίστου η εργάτης του Δήμου!
Ταπεινώς φρονούμεν, ότι οφείλομεν αμέσως, «έδώ και τώρα», άνευ μηδεμιάς περαιτέρω αναβολής να διασκεφθώμεν περί του ζητήματος τούτου και να λάβωμεν απο-φάσεις. Άρα το θέμα τούτο είναι ανάγκη, όπως συμπεριληφθή εις τα θέματα της προσεχούς Συνελεύσεως της σεπτής Ιεραρχίας.
4. Η περιώνυμος «Κάρτα του Πολίτη»!
Έτερον, επίκαιρον και καυτόν, ζήτημα είναι η καθιέρωσις της «Κάρτας του Πολίτη», ήτις ως ανεκοινώθη, πρόκειται να τεθή εις ισχύν από του προσεχούς Σεπτεμβρίου. Ημείς οι Αρχιερείς δεν έχομεν χαράξει κοινήν γραμμήν πλεύσεως! Οι πιστοί μας όμως αγωνιούν! Οι απόψεις κληρικών τε και λαϊκών διΐστανται σήμερον! Το χριστεπώνυμον πλήρωμα ευρίσκεται εις σύγχυσιν! Δια ταύτα πάντα επείγει, λοιπόν, να καθορίσωμεν Ημείς εν Συνόδω την επίσημον θέσιν της Εκκλησίας, άλλως μερικοί πρεσβύτεροι και λαϊκοί, ζηλωταί η και μη, θα έχουν το προνόμιον να χαράσσουν την γραμμήν πλεύσεως, ορθήν η λανθασμένην! Εν άλλοις λόγοις, συμπληρώνουν το παρ’ημών προκαλούμενον κενόν.
5. Δια της δουλοπρεπείας ενίων εξ ημών, συνευδοκούντος του Οικουμενικού Πατριάρχου, κινδυνεύει η συνοχή της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος!
1. Τέλος, ταπεινώς φρονούμεν ότι ενώπιον ημών προβάλλει οσημέραι και περισσότερον απειλιτικόν το ζήτημα της καταλύσεως της αυτοκεφαλίας και της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας μας! Την κατάργησίν της επιβουλεύεται -δυστυχώς- ο Παναγιώτατος Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος με τας συνεχείς ποιμαντικάς επισκέψεις Του εις τον Ελλαδικόν χώρον.
Δι αὐτῶν, συν τοις άλλοις, προκαλείται σκανδαλισμός της συνειδήσεως των πιστών με τας εκασταχού διωργανουμένας πολυδαπάνους και χλιδής ου της τυχούσης, προκλητικάς τελετάς υποδοχής του σεπτού Προσώπου Του εδώ και εκεί άνά την Χώραν εις καιρούς εσχάτης ενδοίας!
Εις τούτο είτε συντελούν ενεργώς δια της προσκλήσεως προς τον Παναγιώτατον και της διοργανώσεως των τελετών υποδοχής, είτε συνευδοκούν εμμέσως δια της συμμετοχής των, είτε συμβάλλουν δια της σιωπής των, είτε προσθέτουν εκδουλεύσεις δια τινος δουλοπρεπούς συμπερι-φοράς των σεβάσμια Μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας μας.
Ταύτα πάντα αφ’ενός μεν εκτρέφουν, δυστυχώς, φρούδα όνειρα εις τον Πατριάρχην, τον ζηλώσαντα το μεγαλείον του Πάπα της Δύσεως, και άρα και του Ημετέρου Προκαθημένου φερομένου και συμπεριφερομένου ως κοσμικού Άρχοντος, αφ’ ετέρου δε θέτουν εις κίνδυνον την ενότητα των Ιεραρχών της Εκκλησίας μας, οίτινες αυτομάτως, ως μη ώφειλε, διαχωρίζονται εις Πατριαρχικούς και Αντιπατριαρχικούς Μητροπολίτας! Και ιδού ενδείξεις τινες:
2. Κατά την πρόσφατον επίσκεψίν Του εις την Κοζάνην ο Παναγιώτατος Πατριάρχης ηκούσθη να λέγη περίπου τα εξής απαράδεκτα. «Χαιρόμαστε που εδώ στις Νέες Χώρες! Λογοδοτείτε σ' εμάς και σας έχουμε παραχωρήσει τη διοίκηση με την πατριαρχική πράξη του 1928…»!
Αυτά είπεν, όταν Τον υποδέχθηκαν εις την Κοζάνην, ανοίγοντας με ολίγας μόνον λέξεις την γνωστήν ιστορίαν με τον μακαριστόν Χριστόδουλον περί των «Νέων Χωρών» και της διενέξεως περί της ισχύος της «Πατριαρχικής και Συνοδικής Πράξεως του έτους 1928 ......» κ.λπ., δδια να υπομνήση το «ποιός κάνει κουμάντο στις Νέες Χώρες», όπως επί λέξει εδημοσίευε η εφημερίδα ΤΟ ΠΑΡΟΝ ( της 1ης.07.2012)
Εξ άλλου εις την πόλιν της Καστορίας, παρασταθέντες και συλλειτουργήσαντες Μητροπολίται, Μέλη της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος (της τε Παλαιάς Ελλά-δος και των Νέων Χωρών), κατά την στιγμήν της καθιερωμένης γνωστής και παραδοσιακής εκφωνήσεως «εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε,....» παρεβίασαν την διάταξιν του άρθρου 28 του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος!
Ήτοι ορθώς μεν εμνημόνευσαν του ονόματος Οικουμενικού Πατριάρχου, αλλά κακώς παρέλειψαν να μνημονεύσουν και «της Ιεράς ημών Συνόδου», ως Ανωτάτης Εκκλησιαστι-κης αυτών Αρχής, ως έθος εστί και ως είχον άλλωστε υποχρέωσιν να πράξουν!
Απεχθανόμεθα την υποτελή, αυτόχρημα δουλοπρεπή και άκρως κατακριτέαν ταύτην συμπεριφοράν ενίων εν Χριστώ αδελφών μας! Πρέπει, όθεν, να μας απασχολή-ση και το ζήτημα τούτο, όπερ άπτεται της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας μας.
Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, αντί να χαίρεται και να απολαμ-βάνη της πηγαίας αγάπης, την οποίαν όλοι, Κλήρος και Λαός, τρέφομεν και προς τον θεσμόν και προς το σεπτόν πρόσωπόν Του, συνεχώς μας προκαλεί, διότι με σταθερά βήματα και με διαφόρους τρόπους, υπονομεύει συνεχώς την ανεξαρτησίαν της Εκκλη-σίας μας! Η γλώσσα της αληθείας είναι σκληρή, αλλά παρά είναι η γλώσσα του Χρι-στου μας, συνεπώς δε και των χριστιανών! Πολλώ μάλλον, όταν και οι αρχαίοι Έλληνες την ησπάζοντο, λέγοντες το «φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δ’ όμως η αλήθεια»!
Μακαριώτατε και Σεβασμιώτατοι εν Χριστώ Αδελφοί,
Η έως χθες χριστιανική Ελλάδα μας, την οποίαν παρελάβομεν από των Προκατόχων ημών, ου μην αλλά και από των γονέων του έκαστος εξ ημών, επί των ημερών μας αποχριστιανίζεται! ¨Οδηγείται σταδιακά προς την αθεΐαν! Τα παιδιά μας χάνουν πλέον την επαφήν των με την Εκκλησίαν! Διδάσκονται εξ ίσου δια τον Χριστιανισμόν, τον Ιουδαϊσμόν, τον Μουσουλμανισμόν, τον Ινδουϊσμόν κλπ.!
Ημών κοιμωμένων το μάθημα των Θρησκευτικών μετατρέπεται ήδη εις μάθημα Θρησκειολογίας!
Ο Σωτήρ του κόσμου Χριστός Ιησούς τοποθετείται εις την αυτήν μοίραν με τον Μωάμεθ! Η Συνγωγή των παρανόμων Εβραίων ισοσκελίζεται με τον Ορθόδοξον Ναόν!
Αυτά είναι τα ζητήματα, τα οποία πρέπει να μας απασχολήσουν! Όθεν και δεν αποτελεί προτεραιότητα «η νέα τεχνολογία», την οποίαν αναμφιβόλως δεν δυνάμεθα και να αγνοήσωμεν! Δεν αποτελεί δε προτεραιότητα, διότι η Ορθοδοξία μας, εμμέσως πλην σαφώς, έχει τεθή ήδη υπό διωγμόν!
Υψώσατε, λοιπόν, τα λάβαρα! Κηρύξατε την έναρξιν της μάχης υπέρ της αμωμή-του ημών πίστεως! Αφήσατε τα «κολοκυθολέλουδα», «το ηδύοσμον, το άνηθον και το κύμινον» (Ματθ. 23,23) και καλέσατε μας να ασχοληθώμεν «με τα βαρύτερα του Νόμου, την κρίσιν και τον έλεον και την πίστιν», ίνα ευαρεστήσωμεν εις τον Κύριόν μας!
Καταγγείλατε τους πολεμίους της πίστεως! Κατονομάσατε τα επιχειρούμενα εγκλή-ματα κατά της Ορδοδοξίας! Αύριον –φευ- θα είναι πολύ αργά!
Δεν είναι δυνατόν πιστά της Εκκλησίας τέκνα να αγωνιούν περισσότερον ημών, των εξ ορισμού υπερασπιστών της πίστεως και φρουρών της Ορθοδοξίας! Δεν είναι δυνατόν οι πιστοί μας να αγωνιούν δια τα τεκταινόμενα, ημείς δε να ασχολούμεθα με θέματα ουδέτερα!
Το θέμα π.χ. «οι δυσκολίες της Εκκλησίας κατά την άσκηση της ποιμαντικής Της» δεν μπορεί να θίξη τα πολύ καυτά ζητήματα της εποχής μας! Κατά την γνώμην μας, είναι άχρουν, άοσμον και άγευστον!
Η ποιμαντική εφαρμόζεται, όταν υπάρχη χριστεπώνυμον Πλήρωμα! Προέχει, λοιπόν, η υπεράσπισις της αμωνήτου πίστεώς μας!
Όθεν παρακαλούμεν δια τα καθ’ ’Υμας.
Επί δε τούτοις διατελούμεν
Ελάχιστος εν Χριστώ Αδελφός
[Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
vas019 έγραψε:Επιστολή προς τον Πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, απέστειλε ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς στην επίστολή του αντιτίθεται στα θέματα που έχουν οριστεί, στην ημερήσια διάταξη της προσεχούς τακτικής συνεδρίας της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η επιστολή του κ. Σεραφείμ έχει ως εξής:
Μακαριώτατε Δέσποτα,
Σεβασμιώτατοι Ἅγιοι Συνοδικοί,
Προαγόμεθα διά τοῦ παρόντος, λαβόντες γνῶσιν διά τοῦ Ὑμετέρου ἀνακοινωθέντος τῆς καταρτισθείσης ἡμερησίας διατάξεως τῆς προσεχοῦς τακτικῆς συνελεύσεως τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας (2 - 5 Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ.) ὅπως πάνυ εὐλαβῶς ὑπομνήσωμεν Ὑμῖν ὅτι διά τῆς εἰρημένης ἡμερησίας διατάξεως παραβιάζεται σαφῶς ἡ διάταξις τοῦ ἄρθρου 6 παραγρ. 2 ἐδαφ. 3 τοῦ Νόμου 590/1977 «Περί Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος» δι’ ἧς προβλέπεται ὅτι: «Ἡ ΙΣΙ συνεδριάζει βάσει ἡμερησίας διατάξεως. Ἐπί τακτικῆς συνελεύσεως ἡ ΔΙΣ καταρτίζει τήν ἡμερησίαν διάταξιν καί ὁ Πρόεδρος κοινοποιεῖ ταύτην... Ἐάν αἱ ἐργασίαι τῆς τακτικῆς συνόδου τῆς ΙΣΙ περατωθοῦν χωρίς νά ἐξαντληθῆ ἡ ἡμερησία διάταξις τά ὑπολειπόμενα θέματα συζητοῦνται ὑ π ο χ ρ ε ω τ ι κ ῶ ς καί κατά π ρ ο τ ε ρ α ι ό τ η τ α κατά τήν ἀμέσως προσεχῆ τακτικήν σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας».
Λαμβανομένου ὑπ’ ὄψιν ὅτι κατά τήν προλαβοῦσαν τακτικήν σύνοδον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τόν Ὀκτώβριον τοῦ ἔτους 2011, τά εἰς τήν ἡμερησίαν διάταξιν θέματα τῆς ὑποβολῆς προτάσεως εἰς τήν Γραμματείαν τῆς μελλούσης Πανορθοδόξου Συνόδου διά τήν ἐπίσημον ἀναγνώρισιν ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας ὡς Η΄ καί Θ΄ Οἰκουμενικῶν Συνόδων τῆς ὄντως Οἰκουμενικῆς Συνόδου τοῦ ἔτους 880 ἐν Κωνσταντινουπόλει συνελθούσης ἐπί τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Ἰσαποστόλου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Μεγάλου Φωτίου, προστάτου καί ἐφόρου τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱ. Συνόδου καί τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει ὡσαύτως συνελθούσης Συνόδου τοῦ ἔτους 1351 ἐπί τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου Ἀρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης τοῦ Παλαμᾶ, δι’ ἧς ὡλοκληρώθη ἡ Θεόσδοτος θεολογία τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας διά τῆς θεοπρεποῦς διακρίσεως ἀμεθέκτου θείας οὐσίας καί μεθεκτῶν ἀκτίστων θείων ἐνεργειῶν τοῦ Θεοῦ, ἀνεβλήθησαν καί δέν συνεζητήθησαν εὐλόγως ἀνιδρύεται θέμα νομιμότητος τῆς καταρτισθείσης ὑφ’ Ὑμῶν ἡμερησίας διατάξεως τῆς προσεχοῦς τακτικῆς συνελεύσεως τῆς ΙΣΙ, ἐφ’ ὅσον δέν περιλαμβάνοται εἰς τά ὑπό συζήτησιν θέματα «ὑποχρεωτικῶς καί κατά προτεραιότητα» τά ὡς ἄνω ὑπολειφθέντα καί μή συζητηθέντα θέματα.
Ἐνταῦθα δέον ὅπως ἐπισημειωθῇ ὅτι οἱ ἀξιολογώτατοι καί ἁρμόδιοι καθ’ ὕλην ὁρισθέντες εἰσηγηταί Σεβ. Μητροπολίται Ναυπάκτου καί Ἁγ. Βλασίου κ.κ. Ἱερόθεος καί Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ.κ. Ἱερεμίας ὀτρηρῶς ἠργάσθησαν ἐπί τῶν ἐν λόγῳ θεμάτων καί σαφῶς ἀπέδειξαν τήν ἀξίαν καί περιωπήν Οἰκουμενικῶν Συνόδων τῶν ὡς εἴρηται Συνόδων διότι τόσον ἡ ἐν Κων/πόλει συνελθοῦσα τό ἔτος 880 Σύνοδος ἐπί μεγάλου Φωτίου, συνεκλήθη ὑπό τοῦ Βασιλέως ὡς καί αἱ λοιπαί 7 Οἰκουμενικαί Σύνοδοι, μετεῖχεν αὐτῆς ὁ Ὀρθόδοξος Πάπας Ρώμης Ἰωάννης Η΄ διά τῶν ἀντιπροσώπων του, διεκήρυξεν τήν Οἰκουμενικότητα Αὐτῆς, ἀνεγνώρισεν τήν Ζ΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον ὡς τοιαύτην, ἀπεκήρυξεν τήν μεταβολήν τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως (Νικαίας-Κων/πόλεως), ἐδικαίωσεν τόν Μ. Φώτιον ἐκ τῆς ληστρικῆς Συνόδου τοῦ ἔτους 870 καί ἐπανεβεβαίωσεν τά κανονικά ὅρια δικαιοδοσίας τῶν Θρόνων πρεσβυτέρας καί Ν. Ρώμης, καθώς καί ἡ ἐν Κων/πόλει συνελθοῦσα τό ἔτος 1351 κατεδίκασεν τάς κακοδοξίας τῶν Βαρλαάμ καί Ἀκινδύνου, ἐδικαίωσεν τόν ἱερόν Γρηγόριον τόν Παλαμᾶν καί διετύπωσεν τήν ὀρθόδοξον θεολογίαν περί τῶν ἀκτίστων θείων ἐνεργειῶν ἐπιλύουσα οὕτως τάς ἡσυχαστικάς ἔριδας.
Τυγχάνει δέ ἐξόχως ἀπαράδεκτον τό γεγονός ἡ καθ’ ἡμᾶς Ἱ. Σύνοδος ἀφ’ ἑνός νά θεωρῇ ὡς προστάτην καί ἔφορον Αὐτῆς τόν Ἰσαπόστολον Μ. Φώτιον, νά μήν χωρῇ εἰς τήν διαδικασίαν ὑποβολῆς προτάσεως ἀνακηρύξεως ὡς Η΄ Οἰκουμενικῆς τῆς δικαιωσάσης αὐτόν Συνόδου τοῦ ἔτους 880 καί ἀφ’ ἑτέρου νά συνομιλῇ καί νά συναγελάζεται μετά τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς θρησκευτικῆς κοινωνίας, ἡ ὁποία διά προφανεῖς ἰδιοτελεῖς λόγους ἀποδέχεται ὡς Η΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον τήν ληστρικήν Σύνοδον τοῦ ἔτους 870, ἡ ὁποία καθυβρίζει τόν Μ. Φώτιον ὡς δῆθεν «αἱρεσιάρχην».
Ὅθεν, ἡ πρόδηλος καταστρατήγησις τῆς προβλέψεως τοῦ Νόμου διά τήν νομιμότητα τῆς καταρτισθείσης ἡμερησίας διατάξεως ἐγκυμονεῖ ὑψίστους νομικούς κινδύνους διά τήν ἀκύρωσιν τῆς διαδικασίας πληρώσεως τῆς χηρευούσης Ἱ. Μητροπόλεως Νικοπόλεως καί Πρεβέζης, ἐφ’ ὅσον προσβληθεῖ ὑφ’ οἱουδήποτε κακοπίστου καί ἀκυρωθεῖ ἡ ἡμερησία διάταξις ὑπό τοῦ Ἀνωτάτου Ἀκυρωτικοῦ Δικαστηρίου.
Ὀφείλομεν ὅπως δηλώσωμεν τῇ Ἱερᾷ Συνόδῳ, ὅτι ἰδιαιτάτως σεβόμεθα τάς ἀποφάσεις Αὐτῆς καί μετ’ ἀφοσιώσεως πειθόμεθα Αὐτῇ, ἀλλά ἐπειδή ἐν τῇ παρούσῃ περιπτώσει ἀναλαμβάνει ἕκαστος ἐνώπιον τοῦ αἰωνίου καί Τρισαγίου Θεοῦ τάς προσωπικάς αὐτοῦ εὐθύνας ὡς Ἐπίσκοπος τῆς Ἐκκλησίας, χρεωστῶμεν ὅπως καταθέσωμεν τήν προσωπικήν ἡμῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τήν μεθόδευσιν τῆς περιθωριοποιήσεως, ἀπομειώσεως καί οὐσιαστικῆς ἐγκαταλείψεως συζητήσεως τῶν ὑψίστων αὐτῶν διά τήν Ἁγιωτάτην ἡμῶν Ἐκκλησίαν ὁμολογιακῶν θεμάτων, γεγονός ὅπερ ἀποδεικνύεται διά τῆς ἀπαραδέκτου τύποις καί ἀνεπερείστου οὐσίᾳ ἐνστάσεως κατά τῆς ἡμερησίας διατάξεως τῆς προλαβούσης τακτικῆς συνελεύσεως τῆς ΙΣΙ ὑπό τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσοστόμου, τῆς ἐπακολουθησάσης ψηφοφορίας περί τῆς ἀναβολῆς συζητήσεως καί τῆς πρότριτα καταρτισθείσης κατά παράβασιν τῶν ὡς ἄνω διατάξεων ἡμερησίας διατάξεως τῆς τακτικῆς συνελεύσεως τῆς προσεχοῦς ΙΣΙ.
Παρέλκει ὅπως ἀναφέρωμεν Ὑμῖν ὅτι ἐκ τῶν θεμάτων τούτων ἀσφαλῶς ὀχλεῖται ὁ δαίμων τοῦ συγκρητιστικοῦ οἰκουμενισμοῦ καί οἱ συνοδοιποροῦντες αὐτῷ, ἀλλά ταπεινῶς φρονοῦμεν ὅτι δι’ ἡμᾶς πρωτιστεύουσα καί οὐσιώδης κρίσις δέον νά ἀποτελῇ μόνον τό θέλημα καί ἡ βούλησις τοῦ Παναγίου Θεοῦ καί ὁδοδείκτης τῆς ἡμετέρας πορείας δέον ὅπως εἶναι ἡ ἔνθεος βιοτή τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων καί ὁ κραταιός αὐτῶν καί ἄφθιτος λόγος.
Κατασπαζόμενοι τάς Ὑμετέρας σεπτάς Δεξιάς διατελοῦμεν,
[Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
vas019 έγραψε:Την εντυπωσιακή πρόταση να εκποιηθούν τα τιμαλφή και τα αφιερώματα ναών και μοναστηριών προς όφελος του λαού που υποφέρει (όπως έγινε από την Εκκλησία και στην Επανάσταση του '21) καταθέτει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Νικόλαος.
Η πρωτοβουλία του έχει επίσημο χαρακτήρα, συζητήθηκε ήδη στην Ιεραρχία και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για να εφαρμοστεί στη Μητρόπολή του αφού, όπως λέει, «καλύτερα να τα πάρουν οι φτωχοί παρά να τα κλέβουν οι κλέφτες ή να τα κρύβουμε στα θησαυροφυλάκια».
Ο κ. Νικόλαος ταΐζει εκατοντάδες φτωχούς στα συσσίτια, μοιράζει 2.000 δέματα σε οικογένειες και καταθέτει χρήματα σε λογαριασμούς ορφανών κοριτσιών προκειμένου να αποκτήσουν προίκα!
Υποστηρίζει ότι η Εκκλησία οφείλει να έχει λόγο σε όσα συμβαίνουν στη χώρα, κάνει λόγο για ψέματα των πολιτικών που τώρα θερίζουν θύελλες και ασυνέπεια υπουργών, ενώ δηλώνει ότι «ο κόσμος περιμένει κάποιον σωτήρα που θα μας βγάλει από αυτή την περιπέτεια».
-Σεβασμιότατε, πόσο δύσκολη είναι η οικονομική κατάσταση στη Μητρόπολή σας;
Προς το παρόν η οικονομική κρίση δεν έχει δημιουργήσει δυσεπίλυτα προβλήματα. Πρώτον μεν διότι συμπαρίσταται ο λαός και δεύτερον διότι υπάρχει ένας οικονομικός προγραμματισμός.
Σε όλες τις ενορίες έχουν μειωθεί αισθητά οι εισπράξεις και έχουν περιοριστεί οι δωρεές.
Η εφευρετικότητα όμως των συνεργατών μας έχει ανακαλύψει τρόπους ενισχύσεως των μειωμένων οικονομικών, όπως πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκθέσεις εργοχείρων των γυναικών, απογευματινές πνευματικές συναντήσεις με τσάι, προσκυνηματικές εκδρομές, παρασκευή γλυκισμάτων κ.ά.
Το σημαντικότερο είναι ότι ο λαός δεν έχει καταβληθεί συναισθηματικά, αλλά προσπαθεί με αισιοδοξία, ενότητα και ενόραση να αντιμετωπίσει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση.
-Στον τομέα της φιλανθρωπίας πού εστιάζετε τις προσπάθειες;
Παράλληλα με τα τρία γηροκομεία, τα οποία συντηρεί η Μητρόπολη με δικούς της πόρους, λειτουργούν οκτώ κέντρα Αγάπης, δηλαδή μικρά εστιατόρια στη Λαμία και σε άλλες κωμοπόλεις της Μητροπόλεως, στα οποία παρασκευάζονται καθημερινά περισσότερες από τετρακόσιες μερίδες φαγητού για αστέγους, πτωχούς, εμπεριστάτους, περαστικούς και μοναχικά άτομα.
Το έργο αυτό έχει αγκαλιάσει ο λαός, που προσφέρει για τη λειτουργία των κέντρων Αγάπης τρόφιμα, έτοιμα φαγητά και χρήματα.
Οι δράσεις της φιλανθρωπίας είναι πολλές και αγκαλιάζουν όλες τις ανάγκες των ανθρώπων, όπως χρηματικά βοηθήματα σε απόρους, βοηθήματα σε άγαμες μητέρες, 185 βιβλιάρια προικοδοτήσεων σε ορφανά κορίτσια, οικονομική ενίσχυση πολυτέκνων και φοιτητών, κάλυψη κόστους υγειονομικής περίθαλψης, διανομή δεμάτων τροφίμων επί μονίμου βάσεως σε περισσότερες από δύο χιλιάδες οικογένειες κ.α.
-Ο κόσμος επέστρεψε στην Εκκλησία αυτούς τους δύσκολους καιρούς;
Δυστυχώς όπου υπάρχει ευημερία υπάρχει απομάκρυνση του ανθρώπου από τον Θεό, γιατί με την ψευδαίσθηση της ευημερίας θεοποιεί τον εαυτό του. Αυτό που λέγει η Γραφή «εν θλίψεσιν εμνήσθημέν σου Κύριε» είναι πέρα για πέρα αληθινό.
Στην παρούσα περίσταση ο φόβος, η απογοήτευση, το άδηλο μέλλον και όσα τελευταία συμβαίνουν στη ζωή μας στρέφουν τον κόσμο προς τον Θεό, που είναι η μοναδική ελπίδα της ζωής.
Ο σύγχρονος άνθρωπος παθαίνει, γι΄ αυτό μαθαίνει ότι η σταθερή ελπίδα της ζωής είναι η Εκκλησία.
-Προτείνατε στην Ιεραρχία να εκποιηθούν τα τιμαλφή ναών ή μονών για να ανακουφιστεί ο λαός που υποφέρει. Πώς ακριβώς διαμορφώνεται αυτή η πρόταση;
Προκειμένου να τα έχουμε κλειδωμένα στα θησαυροφυλάκια ή να τα αφαιρούν οι κλέφτες, συμφερότερο και προτιμότερο είναι να τα εκποιούμε υπέρ του λαού.
Αυτή την πρόταση υπέβαλα στο σώμα της Ιεραρχίας, το οποίο συμφώνησε να υλοποιηθεί κατά την κρίση των εκασταχού μητροπολιτών. Διά τον τρόπο εκποιήσεως υπάρχει κανονισμός της Εκκλησίας, που διασφαλίζει τη νόμιμη και κανονική διαδικασία της εκποιήσεως.
Στη Μητρόπολή μου ήδη έχω ενημερώσει τα ηγουμενοσυμβούλια και τα εκκλησιαστικά συμβούλια να μελετήσουν το θέμα και να μου γνωστοποιήσουν την άποψή τους.
Στην πρόσφατη ιερατική σύναξη ιδιαιτέρως με ικανοποίησε η ομόφωνη απόφαση των ιερέων μας και η έγκριση της προτάσεώς μου. Σημειωτέον ότι ο τοπικός Τύπος με ευμενή σχόλια υποδέχθηκε την πρόταση αυτή της Ιεράς Μητροπόλεως.
-Αντιδράσεις υπήρξαν;
Στην Ιεραρχία διαπίστωσα ότι μερικοί αδελφοί μητροπολίτες διστάζουν μήπως και σκανδαλίσουν τους αφιερωτές, που έχουν μια συναισθηματική σχέση με το αφιέρωμά τους και θα ήθελαν να παραμένει ως έχει.
Σεβαστή η άποψη αυτή και ασφαλώς εδώ χρειάζεται διάκριση και ποιμαντική σύνεση.
-Εσείς θα το πράξετε ακόμα κι αν δεν ακολουθήσουν άλλες Μητροπόλεις;
Ηδη το έχω θέσει σε εφαρμογή. Ο κάθε μητροπολίτης είναι αυτόνομος και ανεξάρτητος. Εχω όμως την εντύπωση ότι προτιμότερο είναι να τα δίνουμε στους φτωχούς παρά να τα κλέβουν οι κλέφτες.
Οι κλοπές ναών, μουσείων, μονών, αφιερωμάτων είναι στα καθημερινά δελτία ειδήσεων πανελλαδικώς. Η φύλαξη είναι δυσχερής και ελλιπεστάτη. Θεωρώ αναγκαία στην παρούσα φάση την πρωτοβουλία αυτή.
-Υπάρχουν κενά ιερέων σε ενορίες και πόσα είναι;
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 60 μικρά χωριά άνευ εφημερίου και αρκετές οργανικές θέσεις εφημερίων στην πόλη της Λαμίας και στις άλλες κωμοπόλεις κενές.
Με τους 230 σημερινούς εφημερίους είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν 246 ενορίες και 20 μοναστήρια. Είμαστε αναγκασμένοι και με την παύση των διορισμών να έχουμε σε μεγάλες ενορίες της Λαμίας, πέντε χιλιάδων ενοριτών και άνω, έναν εφημέριο.
Επανειλημμένα έχω δηλώσει και στην Ιεραρχία και προς πάσα κατεύθυνση ότι με την παύση των διορισμών νέων εφημερίων, βάζουμε ταφόπλακα στις ενορίες της υπαίθρου.
-Η Εκκλησία θα θέλατε να παρεμβαίνει πιο δυναμικά στα δημόσια πράγματα;
Ο Κύριος με μία φράση Του έβαλε τα θέματα αυτά στη θέση τους: «απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ έλεγε ότι η Εκκλησία ούτε συμπολιτεύεται ούτε αντιπολιτεύεται, αλλά πολιτεύεται.
Δηλαδή ζει μέσα στον κόσμο αυτόν. Ασφαλώς και έχουμε χρέος να στηρίζουμε τον λαό και να λέμε την αλήθεια μετ΄ επιστήμης.
Υπάρχουν όμως θέματα που δεν επιτρέπεται στην Εκκλησία να σιωπήσει κι αυτά είναι όταν καταπατούνται οι ιεροί κανόνες και οι νόμοι, αδικείται ο λαός, καθαιρούνται οι αξίες και αλλοιώνεται η ελληνορθόδοξη ταυτότητα του λαού μας.
Αν ανατρέξουμε στην Ιστορία θα διαπιστώσουμε ότι η δυναμική παρουσία της Εκκλησίας σε δυσμενείς περιστάσεις για τον λαό υπήρξε αποτελεσματική και σωτήρια.
-Με αφορμή και την εθνική μας εορτή, βλέπετε με αισιοδοξία το μέλλον του λαού μας;
Η ψυχή του Ελληνα δεν καταβάλλεται ποτέ και τούτο διότι η πίστη στον Χριστό και στο Γένος τον ζωογονεί.
Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει γιατί έχει αποθέματα πνευματικά, τα οποία χρησιμοποιεί κι αυτό πράττει στην παρούσα πνευματική πενία.
Για την αντιμετώπιση της κρίσεως ένα από τα σημαντικότερα όπλα είναι η ελπίδα προς τον Χριστό και προς τις αξίες της αθάνατης πατρίδας μας και τα ιδανικά.
Για την κρίση, ποιες πιστεύετε ότι είναι οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας;
Συμπαθώ τους πολιτικούς και συγχρόνως τους λυπάμαι, διότι επί δικαίους και αδίκους πέφτει ο λίθος του αναθέματος εκ μέρους του λαού.
Υπάρχουν έντιμοι και τους γνωρίζουμε και συγχρόνως υπάρχουν και εκείνοι που ζουν σε άλλον κόσμο, μακριά και έξω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία.
Δεν είμαι αρμόδιος για να κρίνω και να κατακρίνω την πολιτική ηγεσία, υπέρ της οποίας πάντοτε εμείς οι εκκλησιαστικοί καθημερινώς προσευχόμεθα.
Ως Ελλην πολίτης, όμως, θέλω να πω ότι αν σε έναν οργανισμό κάτι δεν πάει καλά, την ευθύνη έχει η διοίκηση.
Η πολιτική ηγεσία μάς απέκρυψε την αλήθεια, διευκόλυνε την αποχαύνωση του λαού, άφησε να περάσουν χρόνια με τα ψέματα και με τις υποσχέσεις και τώρα θερίζει θύελλες.
Ως ποιμενάρχης μπορώ να πω ότι ο κόσμος περιμένει κάποιον σωτήρα, που θα βγάλει την πατρίδα μας από την απερίγραπτη αυτή περιπέτεια.
-Η Εκκλησία θα μπορούσε να κάνει περισσότερα;
Συμπάσχουμε καθημερινά με τους ανθρώπους που υποφέρουν.
Ηδη όλες οι Μητροπόλεις έχουν επιστρατεύσει όλες τις δυνατότητές τους για να βοηθήσουν τους οικονομικά αδυνάμους στην αντιμετώπιση της λαίλαπας αυτής.
Εάν όμως είχαμε και τη συμπαράσταση της Πολιτείας θα μπορούσαμε να κάνουμε θαύματα με την ελάχιστη περιουσία που μας έχει εναπομείνει και την οποία έχει δεσμευμένη το κράτος.
Ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, όπως και όλοι οι μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος έχουμε υποσχέσεις από τους πολιτικούς, οι οποίες όμως την τελευταία στιγμή διαφοροποιούνται από υπουργείο σε υπουργείο και από πρόσωπο σε πρόσωπο.
Διερωτώμαι γιατί να υπάρχει αυτή η αντιμετώπιση.
Λυπούμαι βέβαια πολύ όταν ακούω στα μέσα ενημερώσεως από πολιτικά χείλη να ζητούν από την Εκκλησία να συμπαρασταθεί στον λαό. Μπορούν αυτοί να μας υποδείξουν ποιος άλλος βοηθάει όπως η Εκκλησία τον λαό;
[Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Αξιοι λειτουργοι της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ μας..
vas019 έγραψε:Τρίτη, 7 Αυγούστου 2012
Σεβ. Λεμεσού Αθανάσιος για τις Ηλεκτρονικές Ταυτότητες
Αναφέρει ο Σεβασμιότατος:
8:48: Η Εκκλησία επαρεκάλεσε την κυβέρνηση να δώσει παράταση, να μην εφαρμόσει αμέσως αυτόν τον θεσμό των ταυτοτήτων ώστε να δοθεί χρόνος και η Κυβέρνηση να το ξανασκεφθεί καλύτερα και η Εκκλησία και ο λαός να το δουν καλύτερα, ώστε να δούμε πράγματι, εάν είναι έτσι όπως το βλέπoμε τώρα ή διαφορετικά. Και σε περίπτωση που η Κυβέρνηση δεν θα λάβει υπόψιν την φωνή της Εκκλησίας, τότε εμείς είμαστε υποχρεωμένοι, ως Ποιμένες του λαού, ως Επίσκοποι, να πούμε στο λαό να μην πάρει την ταυτότητα αυτή. Να μην δεχθούμε την ταυτότητα αυτή η οποία καταστρατηγεί την προσωπικότητα του ανθρώπου και προετοιμάζει με αυτόν τον τρόπο μια παγκόσμια κυριαρχία, που για μας αυτή η παγκόσμια κυριαρχία είναι πολύ ύποπτη και καθόλου αποδεκτή.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΥ:
[Μόνο οι συντονιστές επιτρέπεται να δουν αυτόν το σύνδεσμο]
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Παρόμοια θέματα
» Ο Προτεσταντισμός σε αναζήτηση τής Ορθοδοξίας
» ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ..
» Η πλάνη της δήθεν αναλαμπής της ορθοδοξίας
» αναρτήσεις σε forums με εχθρούς της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ...
» ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΛΑΝΗ...
» ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ..
» Η πλάνη της δήθεν αναλαμπής της ορθοδοξίας
» αναρτήσεις σε forums με εχθρούς της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ...
» ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΛΑΝΗ...
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης