Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
2 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 2
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Διότι, λέει· «Θὰ δοθεῖ σ' αὐτὸν καρδιὰ θηρίου». «Καὶ ὁλόγος αὐτὸς θὰ φωτιστεῖ μετὰ ἀπὸ κατάλληλη ἑρμηνεία»· ὁ λόγος,λέει, αὐτὸς δὲν μπορεῖ ἀπὸ μόνος του νὰ φωτιστεῖ, ἀλλὰ χρειάζεταικάποιον νὰ τὸν ἑρμηνεύσει. «Καὶ τὴν ἑρμηνεία», λέει, «αὐτοῦ τοῦ ἐρωτήματος θὰ τὴν δώσουν οἱ ἅγιοι»· καὶ οἱ ἅγιοι θὰ μπορέσουννὰ ἑρμηνεύσουν τὴν ἑρμηνεία καὶ θὰ ἐξηγήσουν τὴν αἰτία, γιὰ τὴνὁποία γίνονται αὐτά, καὶ θὰ φωτιστοῦν τὰ πάντα μὲ ἑρμηνεία ἀπ'αὐτούς. -
Υπόμνημα στον Προφήτη Δανιηλ - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος,
http://www.imkby.gr/pbl/03-daniil.pdf
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Ὅθεν εἶπε καὶ ὁ θεολόγος Γρηγόριος· «Σοφία πρώτη, βίος ἐπαινετός, καὶ Θεῷ κεκαθαρμένος» (Λόγ. περὶ χαλάζης). Μετὰ δὲ τῆς ἀναγνώσεως τῶν γραφῶν ἀναγίνωσκε καὶ τοὺς θείους Πατέρας, τοὺς ἑρμηνευτὰς τῶν Γραφῶν, καὶ ὄχι ὀλιγωτέραν τῆς τῶν Γραφῶν ἔχεις νὰ λάβῃς ἐν τούτοις τὴν ἡδονήν· οὗτοι γάρ, ἀναπτύσσοντες τὰ ἐν ταῖς Γραφαῖς κεκρυμμένα νοήματα διὰ τῶν ἱερῶν συγγραμμάτων των, φωτίζουσι τὸν νοῦν, καὶ τὸν κάμνουσι νὰ γνωρίζῃ ἐκεῖνα ἅπερ δὲν ἐγνώριζε πρότερον·
«Ἡ δήλωσις γάρ, φησί, τῶν λόγων σου, φωτιεῖ καὶ συνετιεῖ
νηπίους» (Ψαλμ. ριη´). Ἐπειδὴ δὲ φυσικῶς εἰς τὴν γνῶσιν τῶν κεκρυμμένων ἀκολουθεῖ μεγάλη ἡδονή, κατὰ τὸ τοῦ φιλοσόφου ἐκεῖνο ἀξίωμα· «Πάντες ἄνθρωποι τοῦ εἰδέναι ὀρέγονται φύσει» (εἰς τὸ α´ τῶν μεταφυσικῶν)· διὰ τοῦτο ἄφατος εἶναι ἡ ἀγαλλίασις καὶ χαρά, ἥτις θέλει προξενηθῆ εἰς τὴν ψυχήν σου ἀπὸ τῶν ἑρμηνειῶν καὶ τῶν λόγων τῶν θείων Πατέρων, ὥστε νὰ φωνάζῃς καὶ σὺ ἐκεῖνα τὰ ἐνθουσιαστικὰ λόγια τῆς Δαβιτικῆς ψυχῆς, τώρα μὲν λέγων·
«Ἐν τῇ ὁδῷ τῶν μαρτυρίων σου ἐτέρφθην, ὡς ἐπὶ παντὶ πλούτῳ» (Ψαλμ. ριη’). Καί, «Ἀγαλλιάσομαι ἐγὼ ἐπὶ τὰ λόγιά σου, ὡς ὁ εὑρίσκων σκῦλα πολλὰ» (αὐτόθι). Τώρα δὲ «Ἀγαθός μοι ὁ νόμος τοῦ στόματός σου ὑπὲρ χιλιάδας χρυσίου καὶ ἀργυρίου (αὐτόθι). Καί, «ὡς γλυκέα τῷ λάρυγγί μου τὰ λόγιά σου, ὑπὲρ μέλι τῷ στόματί μου» (αὐτόθι).
Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης ἐπιμένει ἰδιαιτέρως, στὸ «Συμβουλευτικό του Ἐγχειρίδιο»,
Ὅτι ἡ διὰ τῶν ἔργων ἀνάγνωσις τῶν θείων Γραφῶν,
ὡς καὶ τῶν θείων Πατέρων, προξενεῖ ἡδονήν.
http://christianvivliografia.files.wordpress.com/2010/06/ceb1cebdceb1ceb3cebdcf89cf83ceb9cf83-ceb3cf81ceb1cf86cf89cebd.pdf
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Θεοδώρητος Κύρου. ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ
P.G 81,1469
Σὺ δὲ ἀκριβῶς πρόσεχε τοῖς λεγομένοις· βαθύτερα γὰρ ἢ κατὰ ἄνθρωπον τὰ λεχθησόμενα. Τοῦτο γὰρ λέγει· Σύνες ἐν τῇ ὀπτασίᾳ· τουτέστιν, αἰνιγματωδῶς ταῦτα λεχθήσεται, καὶ δεῖ σοι κατα νοήσεως ἀκριβοῦς εἰς τὸ νοῆσαι ταῦτα. Αἰνιγμα τωδῶς δέ ἐστιν ὅτε τὰ θεῖα λέγεται καὶ γράφεται, ἵνα μὴ πᾶσιν ᾖ δῆλα τὰ τοῖς ἁγίοις ἀποκαλυπτό μενα· οὕτω γὰρ ἂν εὐκαταφρόνητα ἐγεγόνει ὁμοίως ὑπὸ πάντων γνωριζόμενα. Ἄνδρα δὲ αὐτὸν ἐπι θυμιῶν καλεῖ, ἢ ὡς νηστείᾳ καὶ κακουχίᾳ ἑαυτὸν ἐκδεδωκότα, καὶ ἀνδρείως κατὰ τῶν τοῦ σώματος ἐπιθυμιῶν ἀγωνιζόμενον, ἢ ὡς ἐπιθυμοῦντα γνῶναι, καὶ μαθεῖν ἐφιέμενον τὰ τῷ λαῷ συμβησόμενα, ἢ ὅτι ἐράσμιός ἐστι καὶ λίαν ἐπέραστος, τὰς τῆς ἀρε τῆς μαρμαρυγὰς ἀφιείς
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Μή προσέχοντες γάρ τῷ φωτί τῶν θείων Γραφῶν, ἀλλ᾿ ἔξω τούτου ἀεί τῶν τοιούτων τινές πορευόμενοι καί ἐν σκότει τῶν πονηρῶν διανοιῶν αὐτῶν κατεχόμενοι, οὐ γινώσκουσιν ὅτι πολύ ὑπάρχει τό ἐν μέσῳ διάφορον τῶν τε μετανοούντων καί ἀγωνιζομένων εἰς τήν γυμνασίαν τῆς ἀρετῆς καί αὐτῶν τῶν τῷ δεσπότῃ δουλευόντων Χριστῷ.
ΑΠΟ ΤΟ
ΒΙΒΛΟΣ ΗΘΙΚΩΝ - ΛΟΓΟΣ Ζ -
ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
Περί τῶν δουλευόντων Θεῷ, τίνες τε εἶεν και ὁποῖοι καί ποταποί. Καί τίς ἐστιν ὁ μετανοῶν καί ἡ ἐργασία αὐτοῦ, καί τίς ὁ τήν ἀσκητικήν ζωήν μετερχόμενος καί ἡ ἐργασία αὐτοῦ, καί τίς ὁ δουλεύων Θεῷ καί τό ἔργον αὐτοῦ. Καί ὅτι, ἐάν μή τάς ἀρετάς κτησώμεθα, οὐδέν ἡμᾶς ἀπαλλαγή μόνον τῶν παθῶν ὠφελήσει.
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/Symeon_vivlos_ithikon/Symeon_vivlos_ithikon_Logos_Z.html
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Δύο εἴδη συκοφαντίας θὰ ἀναφέρουμε. Τὸ ἕνα εἶναι ὅταν ἀμφισβητοῦνται τὰ χαρίσματα μὲ τὰ ὁποῖα τὸ Ἅγιον Πνεῦμα χαριτώνει τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γράφει: «Ἑκάστῳ δίδοται ἡ φανέρωσις τοῦ πνεύματος πρὸς τὸ συμφέρον. ᾯ μὲν γάρ, διὰ τοῦ πνεύματος δίδοται λόγος σοφίας, ἄλλῳ λόγος γνώσεως κατὰ τὸ αὐτὸ πνεῦμα, ἑτέρῳ δὲ πίστις ἐν τῷ αὐτῷ πνεύματι, ἄλλῳ δὲ χαρίσματα ἰαμάτων ἐν τῷ αὐτῷ πνεύματι, ἄλλῳ δὲ ἐνεργήματα δυνάμεων, ἄλλῳ δὲ Προφητεία· ἄλλῳ δὲ διακρίσεις πνευμάτων» (Α´ Κορινθ. ιβ´ 1-10). Κάθε ἕνας ἔχει τὸ ἰδιαίτερο χάρισμα ἀνάλογα μὲ τὴν καθαρότητα τῆς καρδιᾶς τὴν πίστη καὶ τὸ συμφέρον, τόσο τοῦ ἴδιου ὅσο καὶ τῆς Ἐκκλησίας. Ὅποιος ἀρνεῖται τὸ χάρισμα ἑνὸς ἄλλου μέλους τῆς Ἐκκλησίας πέφτει στὸ ἁμάρτημα τῆς βλασφημίας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὸ Ὁποῖο δίδει τὸ χάρισμα αὐτό.
Ἀπὸ τὸ βιβλίο
τοῦ Ἀρχιμ. Ἱεροθέου Βλάχου
(νῦν Μητρ. Ναυπάκτου)
«Ὀσμὴ Γνώσεως»
Ἐκδόσεις «Τέρτιος»,
Κατερίνη 1985, σελ. 131-133
http://christianvivliografia.wordpress.com/tag/%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%80%CE%AC%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%85-%E1%BC%B1%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CF%82/
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Ας προσεξουν λοιπον μερικοι επιπολαιοι, που εκφερουν γνωμες επι παντος επιστητου με φανερη και εκδηλη ημιμαθεια και ανεπαρκεια, και ειδικα αυτοι που αμφισβητουν σε προσωπικο επιπεδο με πνευμα εμπαθεστατο...
Μάρκ. 3:29 ὃς δ' ἂν βλασφημήσῃ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, οὐκ ἔχει ἄφεσιν εἰς τὸν αἰῶνα, ἀλλ' ἔνοχός ἐστιν αἰωνίου κρίσεως·
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:"Καὶ σὺ, Δανιὴλ, ἔμφραξον τοὺς λόγους, καὶ σφράγισον τὸ βιβλίον ἕως καιροῦ συντελείας, ἕως δι δαχθῶσι πολλοὶ, καὶ πληθυνθῇ ἡ γνῶσις." Ἐπίθες, φησὶ, τῷ βιβλίῳ τὰς τῆς ἀσαφείας σφραγίδας, καὶ μὴ δῆλα ἅπασι καταστήσῃς, ἕως ἂν πληθυνθῇ ἡ γνῶσις, καὶ πληρωθῇ ἡ σύμπασα γῆ τοῦ γνῶναι τὸν Κύριον, ὡς ὕδωρ πολὺ κατακαλύψαι θαλάσσας, κατὰ τὴν προφητείαν.
Ταύτας ἡ τοῦ θείου Πνεύμα τος χάρις μετὰ τὴν τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν ἐπιφάνειαν ἀφελοῦσα τὰς σφραγίδας, σαφῆ τὰ ἀσαφῆ πεποίηκε τοῖς πιστεύουσι.
--Θεοδώρητος Κύρου. ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ (P.G 81, 1537 )
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Καὶ ἐγὼ ἤκουσα, καὶ οὐ συνῆκα, καὶ εἶπον· Κύριε, τί τὰ ἔσχατα τούτων;" Μὴ συνιεὶς, φησὶ, τὸ εἰρημένον περὶ τοῦ χρόνου, ἠναγκάσθην ἔρεσθαι, σαφέστερον μαθεῖν ἐφιέμενος· ἐπόθουν δὲ καὶ τὰ μετὰ ταῦτα ἐσόμενα διδαχθῆναι. Ὁ δὲ θʹ, ιʹ. "Ἔφη πρός με· Δεῦρο, Δανιὴλ, ὅτι ἐμ πεφραγμένοι καὶ ἐσφραγισμένοι οἱ λόγοι ἕως καιροῦ πέρατος. Ἕως ἐκλεγῶσι, καὶ ἐκλευκανθῶσι, καὶ πυρωθῶσιν οἱ πολλοὶ, καὶ ἀνομήσουσιν οἱ ἄνομοι, καὶ οὐ συνήσουσι πάντες ἀσεβεῖς, καὶ οἱ νοήμονες νοήσουσιν." Οὐ μάτην, φησὶν, ἀσαφέστερα ταῦτα εἴρηκα, καὶ οἱονεὶ σφραγίδας τοῖς λόγοις τὴν ἀσάφειαν ἐπέθηκα. Οὐδὲ γὰρ δεῖ πᾶσιν ἁπλῶς προσκεῖσθαι τὰ θεῖα, ἀλλ' οἱ μὲν νοήμονες διὰ τῆς ἄνωθεν αὐτοῖς χορηγουμένης γνώσεως συνήσουσιν· οἱ δὲ ἀνομίᾳ καὶ δυσσεβείᾳ συζῶντες, οὐδὲν τῶν ἐγκειμένων νοῆσαι δυνήσονται· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὰ πράγματα, σαφῶς τὰς περὶ τούτων μαθήσονται προφητείας. Τότε καὶ ἀποκριθήσονται τῶν δικαίων οἱ τῆς πονηρίας ἐργάται· πάντα γὰρ ἡ πύρωσις δοκιμάσει. Τοῦτο καὶ ὁ μακάριος ἔφη Παῦλος· "Ἑκάστου γὰρ, φησὶ, τὸ ἔργον φανερὸν γενήσεται· ἡ γὰρ ἡμέρα δηλώσει, ὅτι ἐν πυρὶ ἀποκαλύπτεται, καὶ ἑκάστου τὸ ἔργον ὁποῖόν ἐστι τὸ πῦρ δοκιμάσει." Πάλιν δὲ περὶ τοῦ μὴ δεῖν ἅπασιν ἁπλῶς προτιθέναι τὰ θεῖα, ὁ Κύριος ἐν τοῖς ἱεροῖς Εὐαγγελίοις φησί· "Μὴ δῶτε τὰ ἅγια τοῖς κυσὶ, μηδὲ τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ῥίψητε ἔμπροσθεν τῶν χοίρων."
--Θεοδώρητος Κύρου. ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ (P.G 81, 1540-41 )
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
jm_ac_2018 έγραψε:ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ Φιλοκαλια τομος 14Β-σελ 109
"Οποιος ερευνά με φόβο Θεού τα της Γραφής και μόνο για τη θεία Δόξα, αφαιρώντας το γράμμα του νόμου που είναι σαν προκάλυμμα του Πνεύματος -θα βρει τα πάντα εμπρος του (Παρμ η,9)-, συμφωνα με το λόγο της Σοφίας και δε θα βρεθεί κανένα εμπόδιο για την άψογη πορεία της διανοίας προς τα Θεία"
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
jm_ac_2018 έγραψε:ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ PG 106 σελ 305
"ο προφήτης Δανιήλ μας διδάσκει οτι ολα αυτά τα μυστήρια είναι απόκρυφα,κλεισμένα και σφραγισμένα ,μεχρι τα τελευταία χρόνια του κόσμου οπου τότε θα ξεσφραγιστούν,θα αποκαλυφθούν και θα κατανοηθούν πλήρως και τελείως σε ολο τους το μεγαλείο,απο κάποιους ευσεβείς"
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:...ἐπεὶ οὖν δυσνόητα πᾶσι δοκεῖ ταῦτα τὰ μυστικῶς εἰρημένα παρὰ τοῦ προφήτου, οὐδὲν τούτων ἀποκρύψωμεν τοῖς ὑγιῆ τὸν νοῦν κεκτημένοις.
(--Αγ. Ιππόλυτος - ΠΛΑΣΤΟΣ ) - ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ..(14)
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:"Δυσωπήσεις δε δια τούτων τους αντιτιθεμένους και αντιλέγοντας τω σωτηρίω λογω. Ορα δε μη εις απίστους και βλασφήμους γλώσσας εγκατάθη ταυτα. κινδυνος γαρ ουχ ο τυχών. μετάδος δε ευλαβέσι και πιστοίς ανθρώποις τοις θέλουσιν οσίως και δικαίως μετα φόβου ζην...."
"...ου πάντων ην η πίστις. ποσω μαλλον ημεις κινδυνευσομεν ει απλώς και ως έτυχε, τα του Θεού λόγια μεταδώσομεν βεβήλοις και αναξίοις ανδράσιν; "
ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ
ΑΓ.ΙΠΠΟΛΥΤΟς , P.G 10, 728
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
jm_ac_2018 έγραψε:Σχετικά με την ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ο άγιος Ανδρέας Καισαρείας μας σημειώνει τα εξής: «Αποκάλυψίς εστιν η των κρυπτών μυστηρίων δήλωσις, καταυγαζομένου του ηγεμονικού είτε δια θείων ονειράτων είτε καθ' ύπαρ, εκ θείας ελλάμψεως».
Τί λέγει ότι είναι «αποκάλυψις»; Αποκάλυψις είναι η φανέρωσις, η δήλωσις κρυπτών μυστηρίων, η οποία γίνεται με τον φωτισμόν του ηγεμονικού, του νου δηλαδή, είτε με θεία όνειρα είτε με οράματα, σε κατάστασιν εγρηγόρσεως.
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Ησ. 29:10
10 ὅτι πεπότικεν ὑμᾶς Κύριος πνεύματι κατανύξεως καὶ καμμύσει τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτῶν καὶ τῶν προφητῶν αὐτῶν καὶ τῶν ἀρχόντων αὐτῶν, οἱ ὁρῶντες τὰ κρυπτά. 11 καὶ ἔσονται ὑμῖν τὰ ρήματα πάντα ταῦτα ὡς οἱ λόγοι τοῦ βιβλίου τοῦ ἐσφραγισμένου τούτου, ὃ ἐὰν δῶσιν αὐτὸ ἀνθρώπῳ ἐπισταμένῳ γράμματα λέγοντες· ἀνάγνωθι ταῦτα· καὶ ἐρεῖ· οὐ δύναμαι ἀναγνῶναι, ἐσφράγισται γάρ. 12 καὶ δοθήσεται τὸ βιβλίον τοῦτο εἰς χεῖρας ἀνθρώπου μὴ ἐπισταμένου γράμματα, καὶ ἐρεῖ αὐτῷ· ἀνάγνωθι τοῦτο· καὶ ἐρεῖ· οὐκ ἐπίσταμαι γράμματα.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΓ. ΙΠΠΟΛΥΤΟΥ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ (P.G 10, 653 D)
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΓ. ΙΠΠΟΛΥΤΟΥ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ (P.G 10, 656 C)
"σφραγισον τους λογους. οτι εις καιρους περας η ορασις."
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:vas019 έγραψε:Καὶ ἐγὼ ἤκουσα, καὶ οὐ συνῆκα, καὶ εἶπον· Κύριε, τί τὰ ἔσχατα τούτων;" Μὴ συνιεὶς, φησὶ, τὸ εἰρημένον περὶ τοῦ χρόνου, ἠναγκάσθην ἔρεσθαι, σαφέστερον μαθεῖν ἐφιέμενος· ἐπόθουν δὲ καὶ τὰ μετὰ ταῦτα ἐσόμενα διδαχθῆναι. Ὁ δὲ θʹ, ιʹ. "Ἔφη πρός με· Δεῦρο, Δανιὴλ, ὅτι ἐμ πεφραγμένοι καὶ ἐσφραγισμένοι οἱ λόγοι ἕως καιροῦ πέρατος. Ἕως ἐκλεγῶσι, καὶ ἐκλευκανθῶσι, καὶ πυρωθῶσιν οἱ πολλοὶ, καὶ ἀνομήσουσιν οἱ ἄνομοι, καὶ οὐ συνήσουσι πάντες ἀσεβεῖς, καὶ οἱ νοήμονες νοήσουσιν." Οὐ μάτην, φησὶν, ἀσαφέστερα ταῦτα εἴρηκα, καὶ οἱονεὶ σφραγίδας τοῖς λόγοις τὴν ἀσάφειαν ἐπέθηκα. Οὐδὲ γὰρ δεῖ πᾶσιν ἁπλῶς προσκεῖσθαι τὰ θεῖα, ἀλλ' οἱ μὲν νοήμονες διὰ τῆς ἄνωθεν αὐτοῖς χορηγουμένης γνώσεως συνήσουσιν· οἱ δὲ ἀνομίᾳ καὶ δυσσεβείᾳ συζῶντες, οὐδὲν τῶν ἐγκειμένων νοῆσαι δυνήσονται· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὰ πράγματα, σαφῶς τὰς περὶ τούτων μαθήσονται προφητείας. Τότε καὶ ἀποκριθήσονται τῶν δικαίων οἱ τῆς πονηρίας ἐργάται· πάντα γὰρ ἡ πύρωσις δοκιμάσει. Τοῦτο καὶ ὁ μακάριος ἔφη Παῦλος· "Ἑκάστου γὰρ, φησὶ, τὸ ἔργον φανερὸν γενήσεται· ἡ γὰρ ἡμέρα δηλώσει, ὅτι ἐν πυρὶ ἀποκαλύπτεται, καὶ ἑκάστου τὸ ἔργον ὁποῖόν ἐστι τὸ πῦρ δοκιμάσει." Πάλιν δὲ περὶ τοῦ μὴ δεῖν ἅπασιν ἁπλῶς προτιθέναι τὰ θεῖα, ὁ Κύριος ἐν τοῖς ἱεροῖς Εὐαγγελίοις φησί· "Μὴ δῶτε τὰ ἅγια τοῖς κυσὶ, μηδὲ τοὺς μαργαρίτας ὑμῶν ῥίψητε ἔμπροσθεν τῶν χοίρων."
--Θεοδώρητος Κύρου. ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ (P.G 81, 1540-41 )
ΤΟΝΙΣΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΟ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ...
ΜΗΝ ΔΙΝΕΤΕ ΑΝΩΤΕΡΗ ΠΡΟΦΗΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΛΩΣ ΤΥΠΙΚΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ, ΛΕΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ...ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΟΥΣ ΑΠΙΣΤΟΥΣ...
ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΝΕΣ ΣΤΑ ΜΙΚΤΑ ΦΟΡΟΥΜ...ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ ΜΙΣΟΣ...ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΚΔΗΛΟ ΑΠΟ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ"
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:"Δυσωπήσεις δε δια τούτων τους αντιτιθεμένους και αντιλέγοντας τω σωτηρίω λογω. Ορα δε μη εις απίστους και βλασφήμους γλώσσας εγκατάθη ταυτα. κινδυνος γαρ ουχ ο τυχών. μετάδος δε ευλαβέσι και πιστοίς ανθρώποις τοις θέλουσιν οσίως και δικαίως μετα φόβου ζην..",
--Α. Ιππόλυτος (P.G 10,728) - περί Χριστού και αντιχρίστου,
"...ου πάντων ην η πίστις. ποσω μαλλον ημεις κινδυνευσομεν ει απλώς και ως έτυχε, τα του Θεού λόγια μεταδώσομεν βεβήλοις και αναξίοις ανδράσιν; " ,
--Α. Ιππόλυτος (P.G 10,728) - περί Χριστού και αντιχρίστου,
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Καὶ ἐπειδὴ ψηλαφῶντες τὰς θείας γραφὰς οὐ συνίεσαν τὸν ἐν βάθει τῶν λέξεων ἐναποκεκρυμμένον νοῦν, περὶ δὲ μόνην τὴν λέξιν ἀσχολούμενοι ὥσπερ τινὰ τοῖχον ἐοίκασι ψηλαφᾶν.
ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟΝ ΗΣΑΙΑ, 2.48
- --Άγ.Ευσέβιος Καισαρείας
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:"Οὐδὲν γὰρ τῶν παρὰ Θεοῦ μάταιον, ἀλλὰ τάξις ἁπάντων καὶ χρεία τῶν καθέκαστον· ἐν τάξει προαπεστέλλοντο δοῦλοι, καὶ προῳκονόμουν τῇ τοῦ Δεσπότου παρουσίᾳ, ἀναγ καίαν τὴν προφητείαν εἰς τὴν πίστιν ἀνθρώποις προεισάγοντες· ἵν' ὥσπερ θησαυρὸς βασιλέως ἐν καιρῷ προβληθείη τὰ προειρημένα ἐξ ἀποκρύφου τῆς πρότερον ἀσαφείας, εἰς τοὐμφανὲς διὰ τῆς σαφη νείας, ἀποκαλυπτόμενα. Οὕτω δὴ προϋποκινήσας αὐτοὺς διὰ τῶν νομικῶν καὶ προφητικῶν Γραμμά των, μετὰ ταῦτα ἐμφανέστερον ἤδη καθίστησιν ἑαυτὸν"
--Αγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας (P.G 72,944)
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Συνεχίζει ὁ ἅγιος Συμεὼν σὲ ἄλλο σημεῖο «Πράγματι ἡ ἡμέρα τοῦ Κυρίου πρόκειται νὰ ἀποκαλυφθῆ ξαφνικὰ ὄχι σὲ αὐτοὺς ποὺ ἐλλάμπονται πάντοτε ἀπὸ τὸ θεῖο φῶς, ἀλλὰ σὲ αὐτοὺς ποὺ εἶναι μέσα στὸ σκότος τῶν παθῶν καὶ ζοῦν μέσα στὸν κόσμο καὶ ποθοῦν τὰ πράγματα τοῦ κόσμου, σὲ αὐτοὺς θὰ φανεῖ φοβερὴ καὶ θὰ θεωρηθεῖ σὰν πῦρ ἀβάστακτο.", Ο.Τ, 30 Νοε 2012, σελ.3,
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:"Οὐ συνίεσαν δὲ οἱ μαθηταὶ τῶν εἰρημένων τὴν δύναμιν, ἀλλὰ περὶ συντελείας τοῦ αἰῶνος εἰρῆσθαι νομίσαντες, ἤροντο πότε ταῦτα ἔσται, καὶ τί τὸ σημεῖον ὅταν μέλλῃ γίνεσθαι. Τί οὖν ὁ Χριστός; Ἔπεται τῷ σκοπῷ τῶν προσαγόντων τὴν πεῦσιν, καὶ ἀφίησι μὲν τέως τοὺς περὶ τῆς ἁλώσεως τῶν Ἰεροσολύμων λόγους· τοὺς δὲ περὶ συντελείας τοῦ παρόντος αἰῶνος ὑφαίνει"
--Αγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας (P.G 72, 893)
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:"Ισως οι μαθηταί να μην ήσαν τότε έτοιμοι να αντιληφθούν το βάθος της προφητείας και της εσχατολογίας στην οποία αναφέρεται η πλείστη περιγραφή του Κυρίου μας. Αυτός ομως ο πανάγαθος που όχι μονον για τους μαθητές Του τότε, αλλα <πάσιν έλεγε>, ...., Περί Συντελείας και Αντιχρίστου, Γερ.Ιωσήφ Βατοπαιδινού, Εκδ Ε', 2004, Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπ. Αγίου 'Ορους, σελ. 14,
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
vas019 έγραψε:Τί τὸ σημεῖον τῆς σῆς παρουσίας, καὶ τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος; ἀλλ', Εἰ τὴν βασιλείαν τῷ Ἰσραὴλ ἀποκαθιστάνεις; Ἐνόμιζον γὰρ αὐτὴν ἤδη παρεῖναι. Αὐτὸς δὲ καὶ ἐν παραβολαῖς ἔδειξεν, ὅτι οὐκ ἐγγύς· καὶ ἔνθα ἠρώτησαν, οὐ πρὸς αὐτὸ ἀπεκρίνατο, ἀλλὰ, Λήψεσθε, φησὶ, δύναμιν ἐπελθόντος τοῦ ἁγίου Πνεύματος ἐφ' ὑμᾶς.
ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ.
60.13 ΟΜΙΛΙΑ Αʹ.
ΕΔΩ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΛΕΓΕ ΑΥΤΑ, ΗΤΑΝ ΑΦΩΤΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕς ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΡΩΤΟΥΝ Η ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ. ΕΔΩ ΥΠΟΝΟΗΣΕ Ο ΘΕΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
jm_ac_2018 έγραψε:Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
(Ἀπόστολος Πρωτοχρονιᾶς, Κολ. 2, 8-12)
Τοῦ Ἀρχιμανδρίτου π. Μελετίου Ἀπ. Βαδραχάνη
Λοιπὸν στὸν Χριστό, «στὸν ὁποῖον κατοικεῖ ὅλο τὸ πλήρωμα τῆς θεότητας» ἂν καὶ ἔχει σῶμα καὶ ἀνθρώπινη φύση συγχρόνως μὲ τὴν θεία, ὑπάρχει ὅλη ἡ σοφία καὶ ἡ ἀλήθεια. Καὶ μὲ τὴν ἕνωσή σας μὲ Αὐτόν, διὰ τῆς πίστεως στὸν λόγο Του, τῆς βιώσεως τῶν ἐντολῶν Του, τῆς μετοχῆς στὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας εἶστε «πεπληρωμένοι». Δηλαδὴ δὲν σᾶς λείπει τίποτα. Εἶστε πάμπλουτοι καὶ χαρισματοῦχοι εἰς τὸ ἔπακρον. Ἔχετε δυνατότητες καὶ προσόντα, ποὺ οὔτε κἂν μποροῦν νὰ φανταστοῦν οἱ
ἄνθρωποι, ποὺ ζοῦν ἐκτὸς Ἐκκλησίας καὶ δὲν ἔχουν τὴ θεία χάρη.
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Τα διαφορετικά επίπεδα πληροφοριών του Υψίστου
jm_ac_2018 έγραψε:Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ
Τοῦ π. Παύλου Δημητρακοπούλου, Προϊστ.
Ἱ. Ναοῦ Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Πειραιῶς
Στόν λόγο του "Περί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος" ἐκφράζει τή σκέψη, ὅτι μέ τήν Γραφή δέν πρέπει κανείς νά καταπιάνεται ἐπιφανειακά καί ἐπιπόλαια, ἀλλά ἀντίθετα πρέπει νά καταβάλλει κόπους νά ἀνακαλύψει τό νόημα, τό ὁποῖο κρύβεται στήν κάθε λέξη καί κάθε συλλαβή. Αὐτό εἶναι τό σπουδαιότερο ἔργο γιά τόν πιστόν ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος ἔχει ἐπίγνωση τοῦ σκοποῦ τῆς κλήσεώς του. Ὁ σκοπός δέ αὐτός εἶναι ἡ ὁμοίωσή του μέ τόν Θεό, ὅσο αὐτό εἶναι δυνατό στή φύση τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτή ὅμως δέν ἐπιτυγχάνεται χωρίς τή γνώση. Ἡ δέ γνώση δέν ἀποκτᾶται χωρίς τά διδάγματα τοῦ Εὐαγγελίου.
Στήν ὁμιλία του "στό Πρόσεχε σεαυτῷ" παρομοιάζει τόν ἐρευνητή τῆς Γραφῆς μέ κυνηγό ζώων. Ὅπως ὁ κυνηγός, ἐάν δέν προσέχει, εὔκολα χάνει τό θήραμά του, ἔτσι καί ὁ πιστός μέ πολύ κόπο καί προσοχή συλλαμβάνει τόν λόγο τῆς ἀληθείας. Τό Ἅγιο Πνεῦμα ἔχει οἰκονομήσει νά εἶναι ὁ λόγος τῆς Γραφῆς συμπυκνωμένος, ἔτσι ὥστε μέσα σέ λίγες λέξεις νά ἐκφράζονται πολλά νοήματα καί ἐξ αἰτίας αὐτῆς τῆς συμπτύξεως νά μπορεῖ εὔκολα, νά συγκρατηθεῖ στή μνήμη. Στήν ἑρμηνεία του στόν προφήτη Ἠσαΐα προσθέτει ὅτι ἐνῶ ὁ πιστός ἀπό τήν πλευρά του θά καταβάλλει κάθε φροντίδα μέ τήν κατάλληλη ἄσκηση τῶν ἀρετῶν, γιά νά καταστήσει τόν νοῦν του διορατικόν, δηλαδή ἐπιτήδειον στήν κατάληψη τῶν νοημάτων τῆς Γραφῆς, ὡστόσο ἡ κατανόηση τῶν μυστηρίων της εἶναι δωρεά τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος μέ τό Ἅγιον Πνεῦμα φωτίζει τόν πιστό πρός τόν σκοπόν αὐτόν.
http://www.orthodoxostypos.gr/Photos/Pages/1960.pdf (σελ 5)
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Σελίδα 1 από 2
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης