Οι εσχατολογικές πλάνες της σύγχρονης θεολογίας
Σελίδα 1 από 1
Οι εσχατολογικές πλάνες της σύγχρονης θεολογίας
vas019 έγραψε:Ένας από τους γνωστότερους θεολόγους-καθηγητές, ο οποίος έχει τη θέση συμβουλου στην
εκκλησιαστική επιτροπή επί των αιρέσεων, κυκλοφόρησε ένα βιβλίο, το τέλος του κόσμου,
Λαμπρος Σκοτζος Δημητρης Ριζουλης , στην εφημερίδα δημοκρατία Δεκέμβριο 2012.
ο κ. Ριζουλης είναι δημοσιογράφος.
Κατά τα φαινόμενα, ο συγκεκριμένος πρέπει να είναι από τους ηθικόυς πρωτεργάτες
της αντίθετης θέσης μέσα στην εκκλησία, ο η οποία αδυνατεί να εφαρμόσει τη θεωρία στην πράξη.
όχι μόνο αυτό, αλλά και η θεωρία διά στρέφεται λόγω του περιορισμού της γνώσης και των πηγών που χρησιμοποιούνται.
Η συνάφεια τόσο στην ορθόδοξη Θεολογια σε κάποια βασικά νόηματα, όσο και στην εσχατολογία,
αλλά και την ιστορική και σύγχρονη πραγματικότητα πάλι κυριολεκτικά περίπατο.
η αδυναμία όμως να συνειδητοποιηθεί η εφαρμογή των ίδιων των λόγων τους στη σημερινή εποχή μας,
είναι σοβαρότερη από την παράφραση και παρέμηνεια των ιερών κειμένων.
λες και έχουν κάποιον αυτόματο μετρητή ανηθικότητας, απόστασιας, εκπληρώσης προφητείας
και άλλων φανταστικών και μη στοιχείων, ονειρεύονται την πλήρη και μελλοντική πλήρη
Αποδιοργάνωση του κατά θεό ανθρωπίνου προσώπου.
το περήφανο φρόνημα που προκύπτει από την άρνηση διαλόγου με εντιμότητα και αλήθεια ως προς το πλήρωμα της εκκλησίας
και των πιστών εκείνων που φέρονται να έχουν επιχειρήματα, φανερώνει τον πνευματικό λόγο
της νομίζομενης τους αυθεντίας επί παντός επιστητού.
δεν παραγνωρίζουμε και τις σωστές θέσεις και προδιάθεση που έχουν, αλλά αυτά δεν είναι αρκετά.
άλλωστε κάθε αιρετικός έχει ακριβώς τα ίδια γνωρίσματα, νομίζοντας ότι υπηρετεί την αλήθεια και το θεό.
Το ανησυχητικό είναι η εκ των πραγμάτων αδυναμία των εκκλησιαστικών τάγων να ελέγξουν και να εμβαθύνουν,
λόγω του πλήθους των υποχρεώσεών τους στα διοικητικά και στο μέγεθος του ποιμνίου.
Το φρικτό της υπόθεσης είναι ότι ελάχιστοι άνθρωποι- Κλειδιά θεωρούνται από τους πολλούς ότι εκφράζουν
τη διδασκαλία της εκκλησίας. ακόμα πιο ανησυχητικό είναι, η μονομερής και ελλειμματική χρησιμοποίηση
των αγίων πατέρων, με αδιαφανή σε πολλές περιπτώσεις τρόπο, για να δικαιολογήσουν την ακολουθούμενη
φαντάσιοπληξια τους σε κάποιες περιπτώσεις που περιγράφουν μελλοντικές καταστάσεις οι οποίες δεν θα συμβούν ποτέ.
Ακολουθούν μερικά σημεία κλειδιά, για δικούς μου λόγους έχω επιλέξει για να κριθούν στην πορεία
Οι παλαιότεροι εδω εύκολα θα αναγνωρίσουν ορισμένες τουλάχιστον πλάνες διδασκαλίας οι οποίες ονομάζονται ορθόδοξες.
Δεν παραγνωρίζουμε την προσπάθεια ενημέρωσης του κόσμου αλλά θα πρέπει με ταπεινο φρονημα
να προσπαθούν να εμβαθύνουν και να μαθαίνουν όχι μόνο από το δικό τους λογισμό.
----------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
----------------------------------------------------------------------
Στον αντίποδα, η εκκλησία μας πιστεύει ότι ο κόσμος είναι εκ του μηδενός δημιούργημα του θεού.
Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον έχει αρχή, θα έχει αναγκαστικά και τέλος. Αυτή πίστη είναι άλλωστε
συμφωνεί με τα πορίσματα της επιστήμης, η οποία βλέπει αρχών αλλά αναπόφευκτο θανάτΟ του
υλικού κόσμου, διά της "εντροπιας", δηλαδή με τον "θερμικο" θάνατο του κόσμου.
σ. 45
Να μου στις σ. 72 φωτογραφία κατεστραμμένου Λονδίνου
Γνωστή ελληνική πρώτεσταντική εκκλησία ειχε προφητευσει τη δεκαετία του 1990 ότι από τα 10 τότε
μέλη της Εοκ θα προερχόταν ο αντίΧριστος, σύμφωνα με αυθαίρετη ερμηνεία της αποκαλύψεως
περί του θηρίου με τα δέκα κέρατα, και ότι το 2000 θα γινόταν συντέλεια του κόσμου.
Τα δέκα κράτη όμως της τότε εοκ έγιναν 27 και χρονολογία του 2000 πέρασαν,
διαψεύδοντας τις ψευδο προφητείες της εκκλησίας αυτής.
Ωστόσο η διδασκαλία της εκκλησίας μας για τα εσχατα διαπνεεται από πνεύμα συναίνεσης
,
διότι, όπως θα δούμε στη συνέχεια, όχι μόνο δεν ορίζει χρονολογίας και ημερομηνίας τον εσχάτων,
αλλά στηλιτεύει τους ψευδοπροφήτες και ξεσκεπάσει τους δόλιους στόχους τους.
σ. 78
Πράξ. 1:11 οἳ καὶ εἶπον· ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ
ἀναληφθεὶς ἀφ' ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν.
Οι πατέρες της εκκλησίας μας, ερμηνεύοντας το χωριό αυτό, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο τόσο για τις
. Περί εγΚοσμιας εξουσίας κακόδοξίες όσο και για τους αυθαίρετους ορισμους χρονολόγιων.
σ. 80
ΟΑπόστολος Παύλος έγραψε προς τους αδημονουντας χριστιανούς της Θεσσαλονίκης..
Σ. 80
1Θεσ. 5:1 Περὶ δὲ τῶν χρόνων καὶ τῶν καιρῶν, ἀδελφοί, οὐ χρείαν ἔχετε ὑμῖν γράφεσθαι·
1Θεσ. 5:2 αὐτοὶ γὰρ ἀκριβῶς οἴδατε ὅτι ἡ ἡμέρα Κυρίου ὡς κλέπτης ἐν νυκτὶ οὕτως ἔρχεται.
1Θεσ. 5:3 ὅταν γὰρ λέγωσιν, εἰρήνη καὶ ἀσφάλεια, τότε αἰφνίδιος αὐτοῖς ἐφίσταται ὄλεθρος, ὥσπερ ἡ ὠδὶν τῇ ἐν γαστρὶ ἐχούσῃ, καὶ οὐ μὴ ἐκφύγωσιν.
1Θεσ. 5:4 ὑμεῖς δέ, ἀδελφοί, οὐκ ἐστὲ ἐν σκότει, ἵνα ἡ ἡμέρα ὑμᾶς ὡς κλέπτης καταλάβῃ·
Οι πατέρες της εκκλησίας μας έδωσαν την εξήγηση του οριστούν του τέλους του κόσμου. είναι ευνόητο ότι,
αν έχει οριστεί και ήταν γνωστό στους ανθρώπους ο χρόνος της Δευτέρας παρουσίας και το τέλος του κόσμου,
αυτή θα αμελουσαν για την πνευματική τους πρόοδο και την ηθική τους τελειώση.
σ. 80 81
Παρόλα αυτά, αν και έφτασε η διάδοση του Ευαγγέλιου έως εσχατου της γης,
εκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν σχέση με αυτό. υπάρχουν άνθρωποι που δεν το έπιασαν
ποτέ στα χέρια τους. υπάρχουν κράτη άλλοθρησκα που εμποδίζουν τη διάδοση της αγίας γράφης.
σ. 86
Σημείο των εσχατων είναι και η πρωτοφανής ηθική σηψη και διάφθορα, γεγονός που σημαίνει
ότι τελικά η πλειονότητα των ανθρώπων δεν θα αποδεχτεί το Ευαγγέλιο. Η ανάγκη κήρυξης
του Ευαγγέλιου σε όλα τα έθνη έχει τη σκοπιμότητα να μην υπάρχει δικαιολογία κατά
τη μεγάλη κρίση ότι δεν άκουσαν μήνυμα του Ευαγγέλιου.
Μετά επί γης της λοιπόν όργανα του, τους διεφθαρμενους ανθρώπους, θα προσπαθήσει να πλανησει
η δυνατότητα τους εκλεκτούς. θα πληθύνει αφάνταστα τους ψεύδο διδάσκαλους και τους εξόδου προφήτες
και θα Τους αποστείλει
στα έθνη για να ξέρεις όσον από τις ψυχές των ανθρώπων την ορθή και σώσουσα
πίστη στο Χριστό.
Στις μέρες μας όμως έχει πάρει τον χαρακτήρα επιδημίας. Δεν είναι λίγοι οι σύγχρονοι πλάνοι που εμφανίζονται ως χρήστοι
σ. 93
Θα εξαπολύσουν τα πονηρά πνεύματα μυριάδες άλλους ψευδολογους, οιοποίοι θα σπέρνουν απίθανες πλάνες
, ώστε να νοθευτει η χριστιανική διδασκαλία και να χάσει έτσι των σωστικο χαρακτήρα της.
μάλιστα ο διάβολος θα δώσει τη δυνατότητα σε αυτούς να κάνουν ακόμη και θαύματα, ώστε να παρασύρουν τους πάντες
στις δαιμονικες τους πλάνες.
σ. 94
Οι άνθρωποι θα υφίστανται μια ανευ προηγούμενου πλύση εγκεφάλου,
ώστε το πάθουν σύγχυση, θα εγκαταλείπουν εύκολα την παραδομένη αλήθεια
και θα υιοθετούν απίθανες σε διδασκαλίες. θα εγκαταλείπουν την εκκλησία του Χρήστου
και θα εντάσσονται στις διάφορες θρησκείες και αίρεσης του κόσμου, γίνομαι ταυτόχρονα αρνητες του Χρήστου
και εχθροί του, διότι αυτή θα είναι η εντολή των αρχηγών τους
σ. 94
παράλληλα οι άνθρωποι θα συνηθίσουν να γίνονται δεκτίκοι του απόκρυφισμου, της μαγείας, της μαντικής
και καθε αλλης αποκρυφης και δαιμονικής τέχνης
. η νέα εποχή είναι πυξίδα, όπου μπορούμε να φανταστούμε
τι θα συμβεί στα εσχατα. μπορούμε ακόμη να φανταστούμε την θρησκευτικότητα την εποχή εκείνη.
είναι γνωστή η τάση σήμερα για ενοποίηση όλων των θρησκευτικών πιστών σε μια.
είναι γνωστή ακόμη η προσπάθεια κάποιων επιτήδειων να καλλιεργήσουν και να πραγματοποιήσουν αυτή την ιδέα.
Οι άνθρωποι των εσχάτων ημερών θα βιώνουν τον χειρότερο θρησκευτικό συγκρητισμό όλων των εποχών.
θα αναγκαστούν τέλος να αποδεχτούν τη λεγόμενη πάΝθρησκεια, η οποία θα λατρεύει ως ΧρΙστο τον αναμενόμενο
αντίΧρΙστο.
Σ. 95
Σήμερα η ανθρωπότητα βιώνει μία από τις χειρότερες - ίσως τη χειρότερη - ηθική κατάπτωση όλων των εποχών.
το ηθικό κακό κατακτά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς τις σύγχρονες κοινωνίες. η έννοια του κακού και της αμαρτίας
θεωρούνται από τα πλατιά κοινωνικά στρώματα όλων των κοινωνικών τάξεων ξεπερασμένα ταμπού του παρελθόντος.
σ. 96
Τα 1948 έγινε το κράτος του Ισραήλ και η αθρόα επάνοδος των διασκορπισμένων στα έθνη ιουδαιων,
όπου πραγματοποιήθηκε εν μέρει η προφητεία.
θα ολοκληρωθεί η εκπλήρωση της όταν η Δ.Ε.Η. επιστρέψουν στο Χριστό και να φοβίζουν τον αληθινό νικητήριο παιανα
ευλογημένος ερχόμενος, και όχι τον ευκαιριακό και ψεύτικο
Που έψαλαν κατά την είσοδο του στην Ιερουσαλήμ
σ. 111
Το πληρωμά των καιρών, κατά τους αγίους πατέρες, είναι τα εσχατα του κόσμου. η αδιάψευστη άλλωστειστορική πραγματικότητα
μας βεβαιώνει ότι η Ιερουσαλήμ υπήρξε πατημενη από μη ιουδαιους έως το 1948, που ιδρύθηκε το νέο κράτος του Ισραηλ.
σ. 110
Οι λαοί θα αρχίζουν να συνειδητοποιούν την εθνική τους υπόσταση, η οποία θα έχει συνθλιφτει από την παγκοσμιοποίηση
της δυναστείας του αντιχριστου. θα αναδειχτούν εθνικοι ηγέτες, η οποία θα οργανώσουν τους λαούς και τα έθνη τους
εναντίον του παγκόσμιου τυράννου. ο Χριστος όμως, έχοντας την υπέρτατη δύναμη του κόσμου, θα προετοιμαστεί για τη μεγάλη αναμέτρηση,
την οποία ο ιερός συγγραφέας της αποκαλύψεως ονομάζει Αρμαγεδωνα.
σ. 141.
Αυτόν λοιπόν τον ιστορικό τόπο των πολεμικών συγκρούσεων θα διαλέξει ο αντιχριστος για να πολεμήσει κατά των συνασπισμενων
εναντίον του ηγετων. μάλιστα τη μάχη αυτή θα τη θεωρήσει τόσο σπουδαία, ώστε θα έχει την αίσθηση ότι θα πολεμήσει
εναντίον των δυνάμεων του θεού και θα τρέφει την ψευδαίσθηση ότι θα τις νικήσει και θα κατατροπωσει τον θεο,
και θα του πάρει το θρόνο.
σ. 142
πολλοι πατέρες της εκκλησίας μας και σύγχρονοι μελετητές υποστηρίζουν ότι μαζί με τους πολυάριθμους πολεμιστές
του αντιχριστου θα συνταχθούν και μυριάδες δαιμονια, τα οποία θα τους βοηθούν στον πολέμου κατά του θεού.
το ίδιο θα συμβεί και από το άλλο στρατόπεδο. Βουλγαρίας, αν και ειδικές δυνάμεις θα ενισχύουν τους πολέμιους του θηρίου.
σ. 145
Ό αντιΧριστος θα νικηθεί και προφανώς θα φονευθει, ενώ τα εναπομείναντα στρατεύματα του θα διαλυθούν.
μαζί του θα νικηθεί και ο διάβολος ο οποίος θα χάσει πλέον την δυνάμη του.
ο θεός θα τον τιμωρήσει μαζί με τον αντιχριστο και τον ψευδοπροφητη,...
σ. 146
Στην αρχή ωστόσο της Δευτέρας περίοδου , δηλαδή μετά την παρέλευση των τρία και μισό χρόνων,
ο παγκόσμιος κυβερνήτης θα φανερώσει το πραγματικό του πρόσωπο.
το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να ζητήσει λατρεία ώς θεος.
σ. 134
Από τις έμμεσες μαρτυρίες της αγία γράφη συμπεραίνουμε ότι η διάρκεια της βασιλείας του αν Χρήστου
θα είναι μάλλον σύντομη, θα προξενήσει όμως τέτοιο κακό στην ανθρωπότητα, όσο δεν προξένησαν όλοι οι τύραννοι
της ιστορίας μαζί. οι μελετητές συμπεραίνουν οτι η βασιλεία του αντιχριστου θα διαρκέσει
περίπου επτά χρόνια..
σ. 132
θα προηγηθούν ίσως μεγάλες οικονομικές κρίσεις, τεχνητές ελλείψεις τροφίμων, πολεμικές συγκρούσεις, τρομοκρατικές επιθέσεις κ.ά
η ανάγκη παγκόσμιας κυβέρνησης θα θεωρηθεί η μόνη λύση των προβλημάτων της ανθρωπότητας.
θα αναζητηθούν πολλά πρόσωπα να αναλάβουν τη θέση του παγκόσμιου κυβερνήτη, που όμως δεν θα καταλήγουν
λόγω ασυμφωνίας των ανθρώπων εκείνων οι οποίοι θα αναλάβουν την επιλογή του.
Σ. 132
η πίστη στον αληθινό θεό θα έχει από καιρό καταστραφεί από πλάνες ποικίλες και πίστεις σε είδωλα και μυστικές δυνάμεις.
Σ. 133
και όντως κατά την πρώτη περίοδο της βασιλείας του θα αναδειχτεί ιδανικός κυβερνήτης.
θα δείξει προσωπείο διανοουμένου και φιλοσόφου .
σ. 133
Δεν είναι εύκολο να περιγράψουμε το πρόσωπο του, διότι τόσο οι μαρτυρίες της γραφής είναι λίγες και οι ερμηνείες των πατέρων της εκκλησίας μας παρουσιάζουν συχνά σημαντικές διαφορές. Όλα αυτά θα προσπαθήσουμε
να παρουσιάσουμε τις επικρατέστερες απόψεις.
σ. 116- 117
να καταδείξουμε τις πλάνες σχετικά με τον και να προβάλλουμε την ορθόδοξη διδασκαλία,
η οποία έχει τον χαρακτήρα της αισιοδοξίας, σε αντίθεση με τις αιρετικές δοξασίες,
Οι οποίες είναι πλημμυρισμένες από τον φόβο και την απαισιοδοξία.
σ. 116
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Απ: Οι εσχατολογικές πλάνες της σύγχρονης θεολογίας
vas019 έγραψε:
Πράξ. 1:11 οἳ καὶ εἶπον· ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τὸν οὐρανόν; οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ
ἀναληφθεὶς ἀφ' ὑμῶν εἰς τὸν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται ὃν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτὸν πορευόμενον εἰς τὸν οὐρανόν.
Οι πατέρες της εκκλησίας μας, ερμηνεύοντας το χωριό αυτό, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο τόσο για τις
. Περί εγΚοσμιας εξουσίας κακόδοξίες όσο και για τους αυθαίρετους ορισμους χρονολόγιων.
σ. 80
Σάρωσα όλη τη πατρολογία, αλλά πουθενά δεν κατάφερα να εντοπίσω τον ισχυρισμό του καθηγητή.
φυσικά βρήκα τις εξηγήσεις των Αγίων στο θέμα αλλά τίποτα που να δικαιολογεί στο παραμικρό αυτό τον ισχυρισμό.
έχω συναντήσει καλύτερα επιχειρήματα σε άλλες εξηγήσεις για άλλα χωριά.. παράξενο
δυστυχώς δεν έχει αναφορά, για να δούμε τι είναι αυτό που τον έκανε να αναφώνησει,
"νατην η απαγόρευση της ημερομηνίας"..
καλό είναι βέβαια είναι να πάρει και θέση για τις απαγορεύσεις ενασχόλησης με τη εσχατολογια..
δυστυχώς ο ίδιος έχει πολλές ερμηνευτικές πλάνες και φαντασιοπληξιες, αντιφάσεις, και άλλα.
amnos- Αριθμός μηνυμάτων : 1146
Ημερομηνία εγγραφής : 08/03/2013
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης